Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Audi

R8

Audi R8 Coupé (2023)
Coupés

Coupés

  • Audi
    R8 Coupé (2023)

  • Prijs CO2
    Benzine 160800 - 219480€ 286 - 293 g/km (WLTP)

    Audi R8

    De in 2015 gelanceerde en in 2019 opgefriste tweede generatie van de R8 behoudt de typische lijn van zijn voorganger. Hij werd destijds samen ontwikkeld met de racewagen R8 LMS, waarmee hij de helft van zijn onderdelen deelt. Door dakstijlen en een middentunnel van koolstofvezel te gebruiken daalde het gewicht met 15 procent en nam de stijfheid met 40 procent toe. Binnen in de auto heerst ook een echte racesfeer. Doordat het multimediascherm naar het instrumentenpaneel verhuisde, beschikt de bestuurder over een ‘virtuele cockpit’, met onder andere een bandentemperatuurmeter en een g-krachtenmeter. Alles is met de grootste zorg afgewerkt, zoals we dat van een Audi gewend zijn. De R8 – leverbaar als coupé en als Spyder – blijft de atmosferische V10 met cilinderuitschakeling trouw. Die bestaat nu wel enkel nog als Performance met 620 pk en 580 Nm.Voor de vierwielaandrijving werd de viscokoppeling vervangen door een gestuurde meerschijvenkoppeling, die de krachtverdeling continu aan de omstandigheden aanpast en tot 100 procent van het koppel naar elke as afzonderlijk kan sturen. Dankzij vier modi kan het rijprofiel worden aangepast. Daarbovenop komen nog eens drie standen om de trekkracht te optimaliseren. De zwaardere Spyder boet dynamisch amper iets in tegenover zijn gesloten broer. Wel weet het stoffen windscherm de inzittenden niet altijd even efficiënt te beschutten tegen turbulenties. De Audi R8 is nog altijd efficiënt en goedmoedig en leent zich dus perfect voor dagelijks gebruik, zonder uitstapjes naar het circuit uit te sluiten. Het mooie weer maak je in de Spyder. Voor wie het zich kan veroorloven, is dit ook een van de laatste kansen om nog een keer van een atmosferische V10 te genieten voor dat type motor sneuvelt.

Audi R8 Spyder (2023)
Cabriolets

Cabriolets

  • Audi
    R8 Spyder (2023)

  • Prijs CO2
    Benzine 233480 - 233480€ 313 - 313 g/km (WLTP)

    Audi R8 Spyder

    De in 2015 gelanceerde en in 2019 opgefriste tweede generatie van de R8 behoudt de typische lijn van zijn voorganger. Hij werd destijds samen ontwikkeld met de racewagen R8 LMS, waarmee hij de helft van zijn onderdelen deelt. Door dakstijlen en een middentunnel van koolstofvezel te gebruiken daalde het gewicht met 15 procent en nam de stijfheid met 40 procent toe. Binnen in de auto heerst ook een echte racesfeer. Doordat het multimediascherm naar het instrumentenpaneel verhuisde, beschikt de bestuurder over een ‘virtuele cockpit’, met onder andere een bandentemperatuurmeter en een g-krachtenmeter. Alles is met de grootste zorg afgewerkt, zoals we dat van een Audi gewend zijn. De R8 – leverbaar als coupé en als Spyder – blijft de atmosferische V10 met cilinderuitschakeling trouw. Die bestaat nu wel enkel nog als Performance met 620 pk en 580 Nm.Voor de vierwielaandrijving werd de viscokoppeling vervangen door een gestuurde meerschijvenkoppeling, die de krachtverdeling continu aan de omstandigheden aanpast en tot 100 procent van het koppel naar elke as afzonderlijk kan sturen. Dankzij vier modi kan het rijprofiel worden aangepast. Daarbovenop komen nog eens drie standen om de trekkracht te optimaliseren. De zwaardere Spyder boet dynamisch amper iets in tegenover zijn gesloten broer. Wel weet het stoffen windscherm de inzittenden niet altijd even efficiënt te beschutten tegen turbulenties. De Audi R8 is nog altijd efficiënt en goedmoedig en leent zich dus perfect voor dagelijks gebruik, zonder uitstapjes naar het circuit uit te sluiten. Het mooie weer maak je in de Spyder. Voor wie het zich kan veroorloven, is dit ook een van de laatste kansen om nog een keer van een atmosferische V10 te genieten voor dat type motor sneuvelt.

Vorige Audi-modellen
Audi R8 Coupé 2021
Audi R8 Spyder 2021
Audi R8 Coupé 2018
Audi R8 Spyder 2018
Audi R8 Coupé 2015
Audi R8 Spyder 2015
Audi R8 Spyder 2009
Audi R8 Spyder 2006
Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!
Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!

Tests Audi R8

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget