Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

BMW

8 Reeks

BMW 8 Reeks Cabriolet (2021)
Cabriolets

Cabriolets

  • BMW
    8 Reeks Cabriolet (2021)

  • Prijs CO2
    Diesel 119750 - 119750€ 175 - 183 g/km (WLTP)
    Benzine 113650 - 171300€ 191 - 264 g/km (WLTP)

    BMW 8 Reeks Cabrio

    Met de in 2019 gelanceerde 8-Reeks wil BMW de Porsche 911 naar de kroon steken. Om die missie tot een goed einde te brengen rekent deze flink uit de kluiten gewassen luxecoupé (en -cabrio) op de CLAR-architectuur. Die doet een beroep op hoogwaardige materialen die lichtheid – alles is relatief – en stijfheid met elkaar verzoenen. De cabrioversie werd van meet af aan mee ontwikkeld, waardoor zijn meergewicht tot 80 kilogram beperkt blijft. Het rijgedrag schrijft sportiviteit in kapitalen. Een leuke ervaring, maar daarvoor betaal je wel de tol in de vorm van een stug opgehangen chassis, zelfs naar sportwagennormen. De Cabrio ijvert voor datzelfde Freude am Fahren, maar door de minder geslaagde onderdrukking van turbulenties rijmt die insteek minder met open ritten. Aan de top van het gamma staat een 600 paarden sterke M8, als Coupé én Cabrio, maar de 4.4-V8 van 530 pk uit de M850i is bijna net zo begeerlijk. Daaronder vinden we nog een 3.0-zes-in-lijn (840i) en – jawel – een diesel (840d). Die laatste is een unicum in dit genre en levert een potige 320 pk, maar hij maakt deze 2+2-zitter nog wat zwaarder, terwijl de 8-Reeks sowieso al geen lichtgewicht is en allerlei technische hoogstandjes nodig heeft om al die kilo’s te verdoezelen. De rentree van de 8-Reeks is geslaagd. Deze luxecoupé knoopt weer aan bij de traditionele merkwaarden van BMW en zet onversneden rijplezier boven aan de agenda. In de Cabrio zwakt dat gevoel lichtjes af. De M850i draagt de voorkeur weg: snel, levendig, onvermoeibaar, verfijnd en met een mooie klankkleur.

BMW 8 Reeks Coupé (2021)
Coupés

Coupés

  • BMW
    8 Reeks Coupé (2021)

  • Prijs CO2
    Diesel 111600 - 111600€ 170 - 179 g/km (WLTP)
    Benzine 105450 - 162300€ 186 - 260 g/km (WLTP)

    BMW 8 Reeks Coupé

    Met de in 2019 gelanceerde 8-Reeks wil BMW de Porsche 911 naar de kroon steken. Om die missie tot een goed einde te brengen rekent deze flink uit de kluiten gewassen luxecoupé (en -cabrio) op de CLAR-architectuur. Die doet een beroep op hoogwaardige materialen die lichtheid – alles is relatief – en stijfheid met elkaar verzoenen. De cabrioversie werd van meet af aan mee ontwikkeld, waardoor zijn meergewicht tot 80 kilogram beperkt blijft. Het rijgedrag schrijft sportiviteit in kapitalen. Een leuke ervaring, maar daarvoor betaal je wel de tol in de vorm van een stug opgehangen chassis, zelfs naar sportwagennormen. De Cabrio ijvert voor datzelfde Freude am Fahren, maar door de minder geslaagde onderdrukking van turbulenties rijmt die insteek minder met open ritten. Aan de top van het gamma staat een 600 paarden sterke M8, als Coupé én Cabrio, maar de 4.4-V8 van 530 pk uit de M850i is bijna net zo begeerlijk. Daaronder vinden we nog een 3.0-zes-in-lijn (840i) en – jawel – een diesel (840d). Die laatste is een unicum in dit genre en levert een potige 320 pk, maar hij maakt deze 2+2-zitter nog wat zwaarder, terwijl de 8-Reeks sowieso al geen lichtgewicht is en allerlei technische hoogstandjes nodig heeft om al die kilo’s te verdoezelen. De rentree van de 8-Reeks is geslaagd. Deze luxecoupé knoopt weer aan bij de traditionele merkwaarden van BMW en zet onversneden rijplezier boven aan de agenda. In de Cabrio zwakt dat gevoel lichtjes af. De M850i draagt de voorkeur weg: snel, levendig, onvermoeibaar, verfijnd en met een mooie klankkleur.

BMW 8 Reeks Gran Coupé (2021)
Topklasseberlines

Topklasseberlines

  • BMW
    8 Reeks Gran Coupé (2021)

  • Prijs CO2
    Diesel 108550 - 108550€ 174 - 186 g/km (WLTP)
    Benzine 102400 - 159200€ 191 - 265 g/km (WLTP)

    BMW 8 Reeks Gran Coupé

    In het gamma van BMW zit de 8-Reeks Gran Coupé tussen de 5- en de 7-Reeks. Deze afgeleide van de 8-Reeks Coupé is een vierdeursberline, maar met duidelijk sportieve karaktertrekken. De daklijn scheert laag en rond de ruiten zit geen kader; zoals het past bij een atleet. Binnenin treffen we dezelfde cockpit aan als in de Coupé en Cabrio, met twee grote kleurenschermen. Door de lange wielbasis van meer dan 3 meter kan deze 8 zelfs aan de slag als chauffeursauto voor zakenlui: op de achterbank is voldoende ruimte voor twee volwassenen. Alleen bij het instappen moeten die even wat meer de rug krommen. Technisch blijft deze vierdeurs trouw aan het behaaglijke recept van de traditionele sportberlines waarmee BMW groot is geworden: een kwiek en achterwielaangedreven platform, met tussen de voorwielen een vinnige zes-in-lijn. Dan hebben we het over de 840i, met een turbomotor van 333 pk, die geeneens zoveel verbruikt, maar toch al pittige prestaties neerzet. Daarboven vinden we de M850i, een V8 van 530 pk, en de M8, die met zijn 600 pk overweldigend rap is. De vierwielaandrijving houdt de zaak evenwel onder controle. Dieselrijders hebben één optie: de 840d, die 340 pk ter beschikking heeft. Een actief achterdifferentieel is standaard en maakt deze kolos verrassend beweeglijk. De stijl en het temperament van de 8 Coupé in combinatie met een dosis extra comfort en een volwaardige achterbank: dat vat de persoonlijkheid van deze BMW 8-Reeks Gran Coupé helemaal samen. Deze imposante vierdeurs biedt net zoveel prestige als een 7-Reeks, maar dan met een flinke dosis rijplezier als bonus.

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!

Tests BMW 8 Reeks

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget