Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Markt / Afscheid van de quad-turbodiesel bij BMW

Geschreven door Sébastien Vanhouche op 03-08-2020

Het is gedaan met de drie liter grote zes-in-lijn met vier turbo’s bij BMW. Hij neemt afscheid in een speciale reeks van de X5 en de X7, die helaas enkel voor Oost-Europa is bestemd.

De B57S-motor beleefde zijn debuut in 2016 in de 7-Reeks en dook vervolgens op in de M550d berline en Touring en in de SUV’s X5, X6 en X7. De zescilinder in lijn van 3,0 liter had als technische bijzonderheid dat hij was uitgerust met niet minder dan vier turbo’s, wat heel zelden voorkomt. Die hele drukvoeding verzoende efficiëntie met rijplezier. De meest sportieve versie was de M550d, die in slechts 5,2 tellen van 0 naar 100 km/u sprintte dankzij 400 pk en een koppel van 760 Nm.

Final Edition

Helaas is deze motor te duur en vooral lastig conform de nieuwe uitstootnormen te maken, waardoor hij het Beierse gamma moet verlaten zonder opvolging. In de X5 en X7 heeft hij wel nog recht op een afscheidsreeks met veel uitrusting onder de naam Final Edition. Die is echter enkel bestemd voor Oost-Europa, meer specifiek voor Roemenië. Bij ons zijn diesels niet bepaald meer in trek.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten