Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 51090 - 51090€ | 198 - 215 g/km (WLTP) |
Cupra Ateca
Net als de Leon is de Ateca geen ‘echte’ Cupra, maar de sportversie van een bestaand Seat-model. In die hoedanigheid is hij enkel leverbaar met de krachtige 2.0 TSI onder de motorkap, hier in zijn livrei met 300 pk en altijd gekoppeld aan de gerobotiseerde DSG-versnellingsbak en vierwielaandrijving. Het gulle motorkoppel van 400 Nm staat over een erg breed toerentalbereik ter beschikking, wat deze viercilinder een mooi vol en soepel karakter geeft. Hij geeft het beste van zichzelf met een rauwe stem die nog versterkt wordt in de rijmodi Sport en Cupra, via een op zijn minst opzichtige vierdubbele uitlaat. Uiteraard werd ook de ophanging van de bravere Ateca-uitvoeringen aangepast aan zoveel geweld. Zo is de wielbasis een fractie ingekort en werden de sporen verbreed, terwijl Cupra ook altijd adaptieve schokdempers onder deze SUV monteert en het stuur directer maakte. In de praktijk geeft dat een topatleet die van alle markten thuis is, en die zich net zo goed leent tot een potje ‘vlammen’ als de wekelijkse rit naar de supermarkt. De Cupra Ateca behoudt trouwens de aantrekkelijke binnenruimte en grote koffer van zijn Seat-broertje, die allebei blijven verrassen voor zo’n compacte auto. Of een SUV ook een sportieveling kan zijn? Deze Cupra Ateca bewijst alvast van wel. Qua prestaties of rijgedrag hoeft hij niet onder te doen voor heel wat GTi’s, terwijl hij die allemaal het nakijken geeft door zijn veelzijdigheid. Als zijn wat opzichtige koetswerkaankleding en de stevige dorst je niet afschrikt, is dit een origineel alternatief dat voor zijn prijs geen echte rivalen heeft.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.