Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mazda 6 2.0 SkyActiv-G 163: Tegen de stroom in

Geschreven door Felix Bouland op

Na een carrière van zes jaar onderging de Mazda 6 opnieuw enkele evoluties. Tal van elementen werden onder handen genomen, maar de Japanner geeft voor zijn benzinemotoren nog altijd niet toe aan de lokroep van drukvoeding.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.01 /20

Is het format van de klassieke berline of break nog wel levensvatbaar op een markt die wordt gedomineerd door SUV’s allerhande? Bij Mazda denken ze alvast van wel: hoewel de Japanse constructeur natuurlijk erg opgezet is met het succes van zijn CX-3 en CX-5, geeft het merk de klassiekere koetswerkvormen vooralsnog niet op. In die context onderging de 6 nu een update. Maar gezien de eigenzinnigheid van Mazda blijven de 6 berline en break wel een beroep doen op atmosferische benzinemotoren met een relatief grote cilinderinhoud. Wij reden met de 2.0 SkyActiv-G, in zijn krachtigste versie (163 pk).

  • Weggedrag en comfort
  • Interessant verbruik
  • Verhouding prijs-uitrusting
  • Demping rolgeluiden
  • Premium afwerking
  • Futloos karakter atmosferische motor
  • Forse buitenafmetingen
  • Beperkend optiebeleid
  • Stilaan verouderde connectiviteit

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda6

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker