Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Detailtests / Mazda 6 Hatchback 2.0 CDVi

Met zijn benzinemotoren bewees de Mazda 6 al dat hij heel wat in zijn mars had. Vandaag leggen we de dieselversie op de rooster, de 2.0 CDVi, in combinatie met de Hatchback.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

Overzicht :

Terwijl het gros van de constructeurs net snoeit in zijn aanbod in het D-segment, blijft Mazda zijn 6 aanbieden in verschillende koetswerkvarianten: met vier deuren (Sedan) of vijf (Hatchback), zonder natuurlijk de SportBreak te vergeten.

In een economisch klimaat waar het al besparingen en synergieën is wat de klok slaat, had Mazda, dat deel uitmaakt van de Ford-groep, een bestaand platform kunnen overnemen, in dit geval dat van de Ford Mondeo. Niet dus: de 6 blijft gewoon zijn eigen onderstel gebruiken. Dat platform is afkomstig van het vorige model, maar heeft nu een 5 centimeter langere wielbasis en is vooral veel stijver geworden: de flexiestijfheid voor deze Hatchback- variant verbeterde met 45 procent, de torsiestijfheid met 30 procent. En het werd bovendien lichter, doordat de ingenieurs gebruikmaakten van minder stalen profielen, die echter wel stijver zijn. Als we Mazda mogen geloven, werd alleen al op het platform 4,3 kilogram bespaard.

  • Prestaties en verbruik
  • Aangenaaen evenwichtig rijgedrag
  • Werkingscomfort, binnenruimte
  • Grote en moduleerbare koffer
  • Degelijke afwerking
  • Standaard sluithulp kofferdeksel
  • Geluiddemping kan beter
  • Ophangingscomfort met 18-duimers
  • Weinig informatief stuur
  • Hoge laaddrempel
  • Uitrustings- en optiebeleid

In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda6

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens Mazda

Nieuwe mazda mazda6 in stock

Tweedehands Mazda

Tweedehands mazda mazda6

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars