Toyota Avensis Sedan 2.0 D-4D Luna
![Toyota Avensis Sedan 2.0 D-4D Luna](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c226-d154/content/medias/images/cars/toyota/avensis/toyota--avensis-sedan--2008/toyota--avensis-sedan--2008-m-1.jpg)
Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief
Door mijn e-mailadres in te vullen aanvaard ik dat mijn gegevens behandeld worden zoals beschreven in de Privacybeleid.
Terwijl het gros van de constructeurs net snoeit in zijn aanbod in het D-segment, blijft Mazda zijn 6 aanbieden in verschillende koetswerkvarianten: met vier deuren (Sedan) of vijf (Hatchback), zonder natuurlijk de SportBreak te vergeten.
In een economisch klimaat waar het al besparingen en synergieën is wat de klok slaat, had Mazda, dat deel uitmaakt van de Ford-groep, een bestaand platform kunnen overnemen, in dit geval dat van de Ford Mondeo. Niet dus: de 6 blijft gewoon zijn eigen onderstel gebruiken. Dat platform is afkomstig van het vorige model, maar heeft nu een 5 centimeter langere wielbasis en is vooral veel stijver geworden: de flexiestijfheid voor deze Hatchback- variant verbeterde met 45 procent, de torsiestijfheid met 30 procent. En het werd bovendien lichter, doordat de ingenieurs gebruikmaakten van minder stalen profielen, die echter wel stijver zijn. Als we Mazda mogen geloven, werd alleen al op het platform 4,3 kilogram bespaard.
In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda6
Tests
Stockwagens
Tweedehands
Beoordelingen
Mazda Mazda6 5d 2.0 CDVi Active (2008)
Algemene tevredenheid : 16.17/20
Mazda Mazda6 5d 2.0 CDVi Active (2008)
Algemene tevredenheid : 16.17/20
Mazda Mazda6 5d 2.0 CDVi Active (2008)
Algemene tevredenheid : 16.17/20