Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / BMW 525d touring & Mercedes E 280 CDI Break

Bij de betere grote luxebreaks zwaaien de BMW 5-Reeks Touring en Mercedes E-Klasse Break de plak. Elk met hun eigen klemtonen en respect voor het merkerfgoed.

Overzicht :

Ook al zijn ze in dezelfde categorie actief, toch richten de BMW 525d Touring en de Mercedes E 280 CDI Break zich tot een eigen publiek. Esthetisch al: de een
zal meer te vinden zijn voor het agressievere design van de BMW, de ander zal de voorkeur geven aan de stijlvollere en elegantere E-Klasse, die ook nog eens een grotere koffer heeft (300 liter meer met de achterbank neergeklapt is de moeite). Anderzijds moet je voor de Mercedes diep in de buidel tasten (hij is
3.000 euro duurder dan de BMW) en moet ik eerlijk toegeven dat deze nieuwe 280 CDI mij niet heeft kunnen overtuigen. We weten dat Mercedes binnenkort een nieuwe generatie V6-diesels zal uitbrengen, en het lijkt er dan ook op dat deze 280 CDI er alleen maar
gekomen is om ook een zescilinder-turbodiesel in het gamma te hebben die al aan de Euro 4-normen voldoet. Voorlopig gaat de beker naar München, waar ze een wonderlijk homogene 525d Touring bouwen, maar de strijd is verre van gestreden...