Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / MG ZS 180

Geschreven door Bert Troubleyn op

MG schiet nu pas echt uit de startblokken, met een compleet nieuw sportgamma op basis van Rover-producten. De van de Rover 45 afgeleide ZS 180, die de KV6 2.5 in het vooronder kreeg, onderging de grootste gedaanteverwisseling.

In het palet van de huidige MG-modellen zijn de wijzigingen aan de ZS 180 ongetwijfeld de radicaalste. De Britten, meesters in het tunen, hebben er het klassieke recept op toegepast dat vooral de rijdynamiek wil verbeteren. Zowel qua prestaties als wat het weggedrag betreft, heeft een MG ZS 180 nog weinig te maken met de Rover 45 waarvan hij is afgeleid. Onze metingen waren zelfs ronduit verbazingwekkend en u kunt het zelf natrekken: voor deze prijs zijn er niet veel met een dergelijke punch. Daartegenover staat dat deze MG niet kan verbergen dat hij gebaseerd is op een wagen van de vorige generatie, wat het meest opvalt op het vlak van ruimtebenutting en ergonomie. En waarschijnlijk zal ook niet iedereen weg zijn van de duidelijke tuning-look, maar MG moet zich toch ook uiterlijk distantiëren van de luxeversie van dezelfde wagen. MG bevindt zich duidelijk slechts bij het begin van een heropstanding, en als autoliefhebber kan je alleen maar blij zijn met de verwoede inspanningen die ze over het Kanaal doen om het overleven van zo'n historisch merk te garanderen, met producten die werkelijk heel wat rijplezier te bieden hebben.

In dit artikel : ,

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker