Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

AUTOSHOW BRUSSELS 2020

Ontdek hier alle saloncondities en het beste van het Autosalon 2020

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Volkswagen Touareg

In afwachting van een nieuwe Touareg krijgt de tweede generatie van Volkswagens grote SUV een facelift. Met behulp van kleine ingrepen wil het merk de verkoop een nieuwe boost geven.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Uiterlijk merk je de facelift vooral aan het radiatorrooster: daar zitten nu vier horizontale lamellen in plaats van twee. Voeg daarbij nog eens drie van die lamellen onder de bumper (in de luchtinlaat) en de totaalindruk van die snoet wordt toch behoorlijk druk. Zoals vaak bij een facelift zit de opsmuk van deze in 2010 gelanceerde tweede generatie vooral onderhuids. Het grote nieuws is dat alle motoren nu beantwoorden aan de Euro 6-uitstootnorm. Toch sleutelde Volkswagen vooral aan de 3.0 V6 TDI. De meest voelbare evolutie is evenwel de coasting-functie van de automaat: zodra je je voet van het gas neemt, wordt de motor losgekoppeld. Dan treedt geen motorrem op en kan alle kinetische energie worden gebruikt tot je weer op het gas gaat - noem het een soort freewheelen.

Onderweg gedraagt de Touareg versie 2.2 zich zoals we hem altijd al kenden: als een geslaagde mix van luxe, comfort en rijplezier. In snellere bochten gaat het overhellen van het koetswerk nooit echt storen. De 'Terrain Tech' konden we testen op een kort en relatief bescheiden offroadparcours, maar dat was voldoende om vast te stellen dat de nieuwe camera - die ook neerwaarts over de neus kan kijken - zeer handig is als je een steile helling oprijdt: op het scherm zie je nu wat er zich onder de neus van de auto afspeelt.

De tweede generatie van de Touareg is weer wat beter opgewassen tegen nieuwere concurrenten als de BMW X5. De motoren beantwoorden aan de Euro 6-norm en ook qua uitrustingsmogelijkheden is Volkswagens grote SUV weer helemaal mee. De wijzigingen aan het uiterlijk blijven tot een minimum beperkt, maar dat zijn we gewoon bij facelifts van Volkswagen.

U kunt de Eerste Test van de Volkswagen Touareg nalezen in AutoGids 912 van 15/10/2014.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Touareg

Geschreven door op

De concurrenten