Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Audi A5 Coupé 2.0 TFSI 252 : Sportief… op papier

de kracht-ontplooiing gebeurt zo lineair dat de reële sensaties ontbreken.

52.640 €
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

De S5 met zijn drukgevoede 3.0-V6 van 354 pk buiten beschouwing gelaten is de Audi A5 Coupé wat benzinemotoren betreft, enkel verkrijgbaar met de 2.0 TFSI. Die levert 190 pk of – zoals in onze testauto – 252 pk en 370 Nm. In dat laatste geval worden dat vermogen en koppel sowieso via een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling doorgegeven aan alle vier de wielen. De Quattro-aandrijving resulteert uiteraard niet alleen in een efficiënt weggedrag, maar ook in een onberispelijke trekkracht, waardoor de A5 in alle omstandigheden vlotjes uit de startblokken kan schieten. De S-Tronic-bak kun je echter maar beter permanent in de Sport-stand laten, want in de Comfort-modus is de transmissie zo lui dat je net zo goed met 100 pk minder onderweg had kunnen zijn. Overigens gebeurt de krachtontplooiing zo lineair dat de reële sensaties ontbreken, ook al door het banale geluid dat de viercilinder produceert wanneer hij wordt opgejaagd – het lijkt wel alsof hij liever met rust wordt gelaten. Voor de rest is dit natuurlijk een echte Audi, met een feilloze afwerking en ergonomie, maar ook met een stevig prijskaartje – dat van onze testauto bedroeg 76.000 euro, meer dan 50 procent boven op de basisprijs van 49.950 euro…

  • Efficiënt weggedrag en dito trekkracht
  • Feilloze afwerking en ergonomie
  • Prestaties (absoluut gezien)
  • Wat steriele rijervaring
  • Prijskaartje met opties
  • Sturing gerobotiseerde versnellingsbak

In dit artikel : Audi, Audi A5

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmns