Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Citroën C-Élysée vs Fiat Tipo : Budgetvriendelijke berlines

Geschreven door Olivier Maloteaux op

Het relatieve succes van de Fiat Tipo Berline op onze markt inspireerde Citroën om eveneens een betaalbare vierdeursgezinsberline op de markt te brengen. Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, kan dat?

De lowcostauto lijkt stilaan zijn plaats te hebben verworven op onze markt. In het spoor van het succes van Dacia lanceerde Fiat begin 2016 zijn Tipo, die als vierdeurs (Berline) een echte prijsbreker is. In de lente van datzelfde jaar introduceerde Citroën in alle discretie een gelijkaardig model: de C-Elysée. Achter die pompeuze naam gaat in feite een doodgewone en betaalbare gezinswagen schuil, die oorspronkelijk werd ontwikkeld voor de groeilanden en op het platform staat van de (vorige) C3/Peugeot 208 (Peugeot biedt op sommige markten trouwens een kloon aan van deze C-Elysée onder de naam 301). In feite begon de C-Elysée zijn carrière al in 2012, eerst in Turkije, daarna ook in andere landen, waarbij de exemplaren die voor Europa bestemd zijn, in het Spaanse Vigo gebouwd worden. Die laattijdige introductie op onze markt verklaart waarom de C-Elysée al in 2017 een kleine facelift onderging, die gepaard ging met de komst van nieuwe uitrusting. Voor de volledigheid geven we nog mee dat deze Franse vierdeurs 4,42 meter lang is, waarmee hij netjes tussen de Fiat Tipo Berline (4,53 meter) en een Dacia Logan zit (4,35 meter).

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker