Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Volvo S60 2024

  • In 2019 lanceerde Volvo de nieuwe generatie van de S60, die een tijdje na de break V60 op de markt kwam. Het interieur heeft een sober en stijlvol design en valt op door zijn uitstekende afwerkingsniveau. Het beproefde Sensus-navigatie- en multimediasysteem met verticaal aanraakscherm van 9 duim is standaard en wordt gecombineerd met een 12,3 duim groot digitaal instrumentenbord. De zitruimte volstaat ruimschoots, zeker achterin, waar de S60 qua beenruimte tot de beste in het segment behoort. De koffer heeft daarentegen maar een inhoud van 391 liter.

    Anders dan de V60 waarmee hij verwant is, is de S60 nooit te krijgen geweest met een dieselmotor. In 2022 haalden de Zweden bovendien de kam door het aanbod en hielden ze slechts twee versies over: een benzine van 197 pk met mildhybridetechnologie en een plug-inhybride T8. Die laatste kreeg in de loop van 2021 een krachtiger elektromotor, zodat hij nu op een systeemvermogen van 455 pk uitkomt. Tegelijk werd zijn batterij vergroot naar een stevige 18,8 kWh (waarvan 14,9 bruikbaar), zodat het elektrische rijbereik oploopt tot 91 kilometer. Uiteraard is de S60 T8 met zulke cijfers 100 procent fiscaal aftrekbaar voor professionals. Bij een doordeweekse rijstijl rijdt de S60 veilig en efficiënt, zij het niet meteen snedig. Hoed u ook voor de sportophanging van de R-Design-uitvoering, die zeker in combinatie met grote velgen het comfort aantast.

    Hoewel deze S60 in de Verenigde Staten van de band rolt, behoudt hij zijn Scandinavische ziel. Het is goed toeven in het interieur en zijn persoonlijkheid onderscheidt hem van zijn Duitse rivalen. Dat Volvo ervoor koos om de diesel ook in dit segment al buitenspel te zetten, is misschien echter wel wat voorbarig.

  • Benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 197 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 139-156 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 197 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 139-156 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 455 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 16-25 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 455 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 16-25 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 455 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 16-25 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 455 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 16-25 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 455 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 16-25 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Volvo S60

Onze tests

Nieuws Volvo

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget