Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Volvo S60 T5 : Born in the USA

Na de V60 lanceert Volvo de berlineversie op hetzelfde platform. Maar die vierdeurs loopt in de Verenigde Staten van de band en moet het zonder dieselmotor stellen. Wij houden de krachtige T5 op benzine tegen het licht.

41.600 €
  • Score redactie 15.11/20

Overzicht :

Bij Volvo doen ze de dingen net een beetje anders: bij de 60-familie was de break (V60) eerder op de markt dan de berline (S60). Vanuit commercieel oogpunt is dat echter perfect logisch, aangezien de V60 het gros van de verkoop binnen de 60-familie voor zijn rekening neemt – in België spreken we over maar liefst 80 procent. En terwijl die break (onder meer) bij ons in Gent wordt gebouwd, komt de berline uit de Verenigde Staten. Hij rolt exclusief van de band in de nieuwe Volvo-fabriek van Charleston in North-Carolina, de eerste Amerikaanse productievestiging van het merk. Donald Trump zal tevreden zijn.... Minder blij wordt hij wellicht van het feit dat Volvo sinds de overname door Geely in 2010 onder Chinese voogdij staat. Maar goed, terug naar onze S60, die we aan de tand voelen in zijn T5-livrei... bij gebrek aan een dieselmotor, want die is er enkel in de V60.

  • Look koetswerk en interieur
  • Beenruimte achterin
  • Veiligheid, rijhulpsystemen
  • Beschikbaar met vierwielaandrijving
  • Prijzen in vergelijking met rivalen
  • Soms vrekkige standaarduitrusting
  • Gebrek aan feedback stuur
  • Gebrek aan alertheid automaat
  • Tegennatuurlijke sportophanging
  • Matige verhouding vermogen-prestaties

In dit artikel : Volvo, Volvo S60

Geschreven door op