Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Volvo V60 2023

  • Niet meer beschikbaar
  • Ondanks een lengte van 4,76 meter is de huidige V60, die gelanceerd werd in 2018 en in 2022 een subtiele facelift kreeg, geen grootverhuizer, maar met een kofferinhoud van 529 liter onder het bagagescherm doet deze Zweed toch al beter dan zijn premiumconcurrenten. In het moderne en strakke interieur is het aangenaam toeven. De middenconsole wordt gedomineerd door het multimediasysteem met 9 duim groot verticaal scherm met Google Services, dat we kennen uit andere Volvo’s. Achterin kan de V60 qua plaatsaanbod wedijveren met de beste leerlingen van de klas, hoewel een vijfde passagier nog altijd opgescheept zit met een smalle middelste zitplaats.

    Er zijn twee plug-inhybrides beschikbaar, elk met een batterij van 18,8 kWh en een gecumuleerd motorvermogen van 350 of 455 pk. De diesel en de basisbenzine (B3) zijn uit het motorenpalet geschrapt, en dus kan je daarnaast enkel nog kiezen voor de B4 (tweeliter-viercilinder op benzine met mildhybride ondersteuning en 197 pk). De verhoogde Cross Country-versie is niet langer verkrijgbaar. Welke versie je ook kiest, de V60 paart een dynamisch karakter aan een geslaagd comfort – nog meer met zijn basisonderstel dan met de optionele gestuurde schokdemping. Wel is de automaat niet genoeg bij de pinken bij een sportieve rijstijl.

    Het is goed toeven in de V60, die de traditie van de Volvo-breaks in ere houdt. Deze Zweed is niet alleen ruim en functioneel, maar hij rijdt ook goed, zonder het comfort in het gedrang te brengen. En vergeleken met de Duitse concurrentie kan hij ook nog eens rekenen op een gunstiger verhouding prijs-uitrusting.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 197 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 144 - 162 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 197 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 144 - 162 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 163 pk
    • NB
    • CO2: 139 - 156 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 163 pk
    • NB
    • CO2: 139 - 156 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 197 pk
    • NB
    • CO2: 142 - 156 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 197 pk
    • NB
    • CO2: 142 - 156 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Volvo V60

Onze tests

Nieuws Volvo V60

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget

Merken

De populairste merken