Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Games en Multimedia / Coyote NAV+: nieuw, geconnecteerd navigatiesysteem

Geschreven door David Leclercq op 26-11-2017

Coyote blijft zich verder ontwikkelen, niet alleen met zijn community, maar ook door nieuwe toestellen aan te bieden. De jongste in de rij is de Coyote NAV+, die meer geconnecteerd wil zijn dan ooit.

Tussen de smartphone-apps van alle slag (vooral Waze) en de concurrentie (Wikango, TomTom Live) blijft Coyote marktleider in de verkeersinformatietoestellen. De community is nog gegroeid en telt in België vandaag 1,235 miljoen gebruikers. Van die hoop gebruikt 80 procent een apart toestel. Dat is gigantisch als je weet dat er ook een smartphone-app (iCoyote) bestaat. Maar daar is een reden voor: de gebruikers rijden vaak veel kilometers en gebruiken de dienst gemiddeld 1,5 uur per dag, terwijl de app-gebruikers die maar 18 minuten per dag activeren. De rivaliteit tussen Coyote en Waze is trouwens nagenoeg onbestaand, en wel om twee redenen: door te betalen, kopen de gebruikers zich een kwalitatieve informatiestroom – Waze is gratis – en Coyote garandeert de bescherming van gebruikersgegevens, terwijl Waze ze doorverkoopt voor commerciële doeleinden. Dat is ook logisch, want Waze is door Google opgekocht voor het astronomische bedrag van 3 miljard dollar. Vergeet nooit dat er op het internet altijd addertjes onder het gras zitten, zeker wanneer het gratis is…

Geconnecteerd

Het Coyote NAV+ is de opvolger van de Coyote GPS die 3 jaar geleden op de markt kwam. Nieuw is dat hij geconnecteerd is en dus live-verkeersinformatie geeft, naast dynamische navigatie (de route wordt herberekend in functie van de informatie), 3D-weergave van gebouwen en ritstatistieken. De kaarten komen voortaan van het Here-consortium (Audi, BMW en Daimler) en dus niet meer van Encarta. Updates worden automatisch via een 4G-verbinding doorgestuurd, zodat ze niet meer via een kabel of bij een verkooppunt moeten worden gedownloaded. Slim gezien.

Gekende en nieuwe functies

Het systeem biedt al de functies die we al kennen van de kastjes met aanraakscherm, met als hoogtepunt de gekende “tunnel”, die waarschuwingen voor de komende 30 kilometer weergeeft. Slim gezien. Onder de nieuwe opties vinden we het Parkopedia, dat vanaf het eerste trimester van 2018 vrije parkeerplaatsen in de omgeving kan aanwijzen. Coyote belooft bovendien dat er nog andere diensten worden ontwikkeld, zoals een meer uitgebreide stembediening om adressen in te geven. Tot slot integreert Coyote NAV+ nog de rijstatistieken, een dienst die al bestond en waarmee elke gebruiker zijn ritten kan analyseren (gereden afstand, duur van de rit, tijd verloren in files,…).

Test

Over twee weken kunnen we u een volledige test bieden van deze Coyote NAV+. Ondertussen is hij al verkrijgbaar bij de gebruikelijke verkooppunten voor 379 euro. In die prijs zit één maand abonnement inbegrepen. Daarna betaal je 12 euro per maand, met lagere tarieven voor meerjarige formules. Het mag misschien duur lijken, maar dat is wat je betaalt voor een kwaliteitsvolle dienst. Het bewijs: 98 procent van de gebruikers vernieuwt het abonnement elke keer…

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten