Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Nieuwe modellen / Fiat introduceert hybride versies van de Panda en de 500

Verwachte lancering : 01.03.2020

Fiat verrijkt het portfolio met hybride varianten. Maar hoe hybride zijn de Panda en de 500 Hybrid?

Overzicht :

Fiat introduceert hybride varianten van zowel de Panda als de 500 en de 500C. Het gaat om een mildhybride systeem dat de atmosferische, 70 pk sterke 1 liter-driecilinderkrachtbron van de nieuwe FireFly-generatie koppelt aan een elektromodule die bestaat uit een elektromotor van 12 volt, een in de aandrijfriem geïntegreerde starter-generator en een lithium-ionbatterij. Fiat spreekt van een verbruikswinst van 20 tot zelfs 30% in vergelijking van de oude 1.2 Fire, maar vermeldt nog geen officiële CO2-cijfers.

De Belgische commercialisatie van de Fiat 500 Hybrid staat gepland voor 1 februari 2020, de hybride variant van de Panda volgt een maand later. Beide modellen worden gelanceerd als Hybrid Launch Edition, een versie die je herkent aan de Hybrid-logo's op de achterijde, aan het H-opschrift op de middenconsole en aan de specifieke interieuraankleding "Seaqual Yarn" uit gerecycleerd materiaal.

2020 Fiat 500 Hybrid

Hoe werkt Fiats hybride systeem?

Het FireFly-blok telt drie cilinders, heeft een cilinderinhoud van 1 liter en ontwikkelt een piekvermogen van 70 pk. Het maximumkoppel bedraagt 92 Nm bij 3.500 toeren per minuut. Fiat monteert het midhybride BSG-systeem (kort voor "Belt-integrated Starter Generator") rechtstreeks op de atmosferische krachtbron. Het 12-voltsysteem wordt geactiveerd door de riem die ook de randsystemen aandrijft, de tijdens het remmen gerecupereerde energie wordt opgeslagen in een lithium-ionbatterij van 11 Ah. Die energie kan dan gebruikt worden om de motor te herstarten (in Start&Stop-modus) en om de krachtbron wat boost te geven bij het accelereren. Deze technologie maakt het mogelijk om de interne verbrandingsmotor uit te schakelen bij snelheden tot 30 km/u (door de versnellingspook in neutraal te zetten).

 

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken