Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW 740d

Geschreven door Bert Troubleyn op

Traditioneel had de grote BMW 740d recht op een achtcilinder in V en een cilinderinhoud van 3,9 of zelfs 4,4 liter. De nieuwe wordt echter aangedreven door een zescilinder in lijn van drie liter. Een stap terug?

BMW 740d #1
Prijs
NB
  • Score redactie 16.70 /20

De nieuwe 740d met zes cilinders is een geval van downsizing op het hoogste niveau. Goed gezien van BMW, nu nog afwachten of zijn rivalen met een dikke dieselmotor met evenveel overtuiging zullen volgen. Om te beginnen zouden ze dan al eerst zescilinders moeten hebben die even krachtig en tegelijk zuinig zijn. BMW heeft de zaakjes met andere woorden mooi voor elkaar: het merk weet een lengte voorsprong te behouden op zijn rivalen zonder het grove geschut - lees: V8-motoren en dergelijke - boven te halen...

  • Uitstekende verhouding prestaties-verbruik
  • Prestaties van een klasse hoger
  • Uiterst veilig weggedrag
  • Wendbaarheid (met actieve vierwielsturing)
  • Comfort van hoog niveau
  • Moderne stijl, look, uitrusting
  • Basisprijs
  • Prijs van demeeste opties
  • Elektronica grijpt te veel in
  • Onhandige binnenste deurgrepen
  • Overdaad aan rijhulpsystemen
  • Hoge BIV

In dit artikel : BMW, BMW 7 Reeks

Tests

Onze tests

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars