Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mazda CX-5 Sky-D 150 4x2

In een nochtans al erg druk marktsegment wil de Mazda CX-5 zich van zijn soortgenoten onderscheiden met zijn nieuwe DNA: de constructeur belooft ons een SUV met MX-5-genen. Dat klinkt veelbelovend...

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

Onder lijnen die worden gedicteerd door Mazda's nieuwe vormtaal (Kodo gedoopt, wat letterlijk 'ziel van de beweging' betekent), is de CX-5 het eerste model dat een beroep doet op de SkyActiv-technologie waarmee het Japanse merk tegenwoordig uitpakt. Dat marketingconcept staat voor alle technologische maatregelen die Mazda toepast om zijn modellen te doen evolueren inzake gewichtsvermindering, prestaties en rendement van de motoren of de dynamische efficiëntie van het onderstel. Kortom, alles wat een constructeur vandaag de dag nu eenmaal niet meer achterwege kan laten - zonder er noodzakelijk een naam op te plakken. Het belangrijkste is uiteindelijk dat het hier gaat om een nog striktere manier van auto's ontwerpen en ontwikkelen. Rekening houdend met de beschikbare middelen weliswaar (die logischerwijs beperkter zijn dan bij de grote Japanse constructeurs), maar altijd vanuit een instelling van productverbetering, van inspelen op de knowhow en van een streven naar originaliteit.

  • Compromis comfort-weggedrag
  • Aantrekkelijke verhouding prestaties-verbruik
  • Ruien functioneel interieur
  • Ergonomie, feeling bedieningsorganen
  • Moduleerbaarheid, intelligente koffer
  • Afwerking, standaarduitrusting (Active)
  • Uitgesproken wegroeping
  • Somber en sober interieur
  • Comfort voorstoelen kan beter
  • Uitrustings- en optiebeleid
  • Automaat niet verkrijgbaar op 4x2

In dit artikel : Mazda, Mazda CX-5

Tests

Onze tests

De concurrenten