Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Review Toyota bZ4X (facelift 2026) - tweede keer, goede keer?

Geschreven door Frédéric Kevers op

Bij zijn lancering kon de bZ4X niet meteen overtuigen, maar Toyota belooft beterschap meteen doorgedreven update van de elektrische cross-over. AutoGIds doet de test.

57.040 €

Met de bZ4X zette Toyota zijn eerste stappen in de richting van een elektrische toekomst. Maar echt overtuigen kon de tweelingbroer van de Subaru Solterra niet. Er waren wat voor het Japanse merk atypische betrouwbaarheidsproblemen, al waren het vooral de technische specificaties die vergaten om indruk te maken. En dat was jammer, want slecht rijden deed de elektrische crossover allerminst.

Concept Toyota bZ4X (facelift 2026)

Met deze facelift probeert Toyota recht te zetten wat eerder krom was blijven staan. Uiterlijk oogt de gefacelifte bZ4X nu iets eleganter, dankzij het minder nadrukkelijke gebruik van zwart kunststof. In de plaats komen sobere, maar kwalitatievere designaccenten. Samen met de herwerkte lichtsignatuur geven die de bZ4X extra visueel cachet.

Review 2025 Toyota bZ4X

Binnenin de Toyota bZ4X zijn de wijzigingen ingrijpender. De elektrische crossover krijgt een centraal display van 14 inch waarop een nieuwe interface draait die sneller reageert en intuïtiever opgebouwd werd. De vooruitgang is duidelijk, al blijven de absolute benchmarks in dit bijzonder competitieve EV-segment buiten bereik.

Specs Toyota bZ4X (facelift 2026)

Ook technisch verandert er het een en het ander. Het gamma van de Toyota bZ4X bestaat voortaan uit drie varianten, gaande van de voorwielaangedreven basisversie (167 pk sterk, met een batterij van 57,7 kWh) tot een FWD met 224 pk  en een AWD met 343 pk (die allebei een accupakket met een capaciteit van 73,1 kWh gebruiken).

Review Toyota bZ4X (facelift 2026) - eerste test AutoGids

Dankzij een efficiëntere thermische regeling en geüpdatete software wint de voorwielaangedreven versie met grote batterij zo’n 60 km extra WLTP-rijbereik, goed voor 573 km. De DC-snellaadcapaciteit blijft beperkt tot 150 kW, maar Toyota belooft aanzienlijk kortere laadtijden bij koude temperaturen.

Rijden Toyota bZ4X (facelift 2026)

Op de weg blijft de bZ4X een comfortabele, voorspelbare gezinscrossover met voldoende prestaties in de 224 pk-versie en overtuigende kracht in de AWD-variant. Die laatste imponeerde vooral offroad: op slecht onderhouden grindwegen combineert de bZ4X een effectief onderstel met verrassend veel tractie en een geruststellende balans.

Review 2025 Toyota bZ4X

De 360°-camera met “transparante motorkap”-functie blijkt daarbij bijzonder nuttig om de positie van de voorwielen exact te visualiseren. Of die terreincapaciteiten echt een verkoopargument zijn, blijft twijfelachtig. Maar je moet ergens indruk op je concurrenten proberen maken, natuurlijk.

Conclusie Toyota bZ4X (facelift 2026)

De vernieuwde bZ4X is in alle opzichten verfijnd, maar verwact geen grote revolutie. Hij nestelt zich netjes in het steeds groeiende en steeds sneller rijdende peloton van elektrische crossovers, maar zijn verbeterde interface en aangename rijgedrag maken er opnieuw een typische Toyota van: efficiënt en goed doordacht. Of dat volstaat om alsnog een commercieel succesverhaal te schrijven, moet nog blijken.

Verwante testen

In dit artikel : Toyota, Toyota BZ4X

Web Editor

Tests

Onze tests

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars