Infiniti G37 Cabriolet 3.7 V6 GT Premium
Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Los van subjectieve esthetische overwegingen behoudt de derde generatie van de SLK de wielbasis (2,43 meter) van het vorige model, waarvan hij ook de ophangingsprincipes overneemt. Alleen zijn de fusees van de achterwielen nu gesmeed in aluminium, om het niet-opgehangen gewicht terug te dringen. Terloops kunnen we vermelden dat voor het eerst gestuurde schokdempers worden aangeboden, in het Rijdynamiekpakket. Voor de rest heeft Mercedes uit gewichtsbesparende overwegingen de koetswerkstructuur (van hogeweerstandsstaal) wat lichter gemaakt, evenals het frame (van magnesium) van het vouwdak en het achterpaneel (van met glasvezel versterkt plastic). De dwarsbalken van het dashboard, die van het achterste schutbord en de voorvleugels zijn om diezelfde reden van aluminium, net zoals, voor het eerst, de achtervleugels en de motorkap.
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz SLK-Klasse