| Adres | 9080 Lochristi |
Hier vind je een paar adviezen om te vermijden dat je in de val trapt tijdens je zoektocht.
| Basisinformatie | |
|---|---|
| Merk | BMW |
| Model | 3 Reeks |
| Terugvorderbare B.T.W | Nee |
| Voertuigdetails | |
|---|---|
| Brandstof | Benzine |
| Aantal versnellingen | 5 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal deuren | 2 |
| Uitrusting en opties |
|---|
| Airconditioning |
| Elektrische spiegels |
| Achterbank neerklapbaar |
| Verduisterde ruiten |
| Elektrische ruiten |
| CD |
| Boordcomputer |
| Lichtmetalen velgen |
| Sportpakket |
| Sportzetels |
| Sportophanging |
| ABS |
| Airbag |
| Startonderbreker |
| Stuurbekrachtiging |
| Centrale vergrendeling |
| Technische informatie | |
|---|---|
| Cilinderinhoud (cm3) | 3200 cc |
| Aantal cilinders | 6 |
| Kw / pk | 252 / 342 |
![]() |
Geen certificaat ingevuld !
Meer informatie |
E36 M3 met S54 swap
Hierbij bied ik mijn E36 M3 uit 1994 aan, deze wagen is al enkele jaren een project van mezelf waar al veel uren en geld in gekropen zijn. Ik doe mijn best om het verhaal van de wagen in detail toe te lichten.
De originele auto is een E36 M3 uit 1994 in de zeldzame kleur Daytona violet, origineel in NL geleverd. Deze rollende kas, met 220xxx km, had hier en daar beginnende roest, maar was helemaal niet rot. De roestplekjes werd professioneel hersteld door M Automotive Engineering, zeer gekend met E36. Terwijl dit werd gedaan werd ook ineens de hele onderkant aangepakt en opnieuw in de OEM coating gezet. Verder werd het originele dakpaneel uitgeslepen en een custom carbon fiber paneel ingelegd, met respect voor de originele naden en gespoten waardoor dit helemaal niet te merken is van buiten af. Er werden custom M3 S54 badges gemaakt voor de sideskirts. De rest van de kas is nog de originele lak, die uiteraard niet meer nieuw is.
Motorisch werd in de wagen een S54 (E46 M3 motor) omgebouwd met 120k km, donorgegevens zijn aanwezig. Hiervoor waren enkele aanpassingen nodig: een mishimoto radiator, een gaspedaal van een E46, een op maat gemaakte uitlaatlijn, een nieuwe kabelboom van een Z3M… Verder werd er ineens ook heel wat preventief aangepakt: nieuwe lagerschalen, ARP rod bolts, nieuwe oliepomp, nieuwe starter, nieuwe drukplaat en koppeling, nieuwe waterpomp en thermostaat. De bekabeling werd zo origineel mogelijk weggewerkt en de ECU zit dan ook op de originele plek, er is een OBD2 poort voorzien in het handschoenenkastje. Er werd een tellerbak van een Z3 met M54 gebruikt om canbus communicatie te hebben. Het stuurhuis werd vervangen door een E46 stuurhuis, om kortere ratio te krijgen. Het enige puntje van aandacht op technisch vlak is de inlaat, hier zit momenteel een (te kleine) cold air intake op, maar dat zou idealiter een standaard luchtdoos zijn. Ik heb hier zelf geen werk meer van gemaakt omdat ik van plan was een CSL airbox te steken.
Het interieur is nog steeds het originele M rain alcantara interieur en is in goede staat, de deurpanelen kunnen eens een herbekleding gebruiken maar de stoelen zien er nog fris uit.
Verder heb ik een nieuw hardeman motorsport differentieel met 3.64 eindoverbrenging en tweeweg sper 45/25, dit geeft de S54 nog meer pit en maakt de hoge toeren toch wat bruikbaarder.
De wagen staat momenteel op APEX ARC8. Deze werden gepoederlakt in 88Z, originele kleur van de E46 M3 CSL velgen. Er is ook een originele breedset style 24 bij.
Ik verkoop de wagen omdat ik een BMW 1M heb gekocht en iets praktisch nodig heb daarnaast.
Deze informatie wordt in de taal (talen) van de verkoper weergegeven.
Produpress is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de verstrekte informatie.
Meer infos: BMW , BMW 3 Reeks
