Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Ferrari 812 GTS: Superfast Spider

Geschreven door Piet Andries op 09-09-2019

De Moulin Rouge ligt in Maranello, want na de F8 Spider volgt nu ook de Ferrari 812 GTS. De topless variant van de Superfast treedt in de voetsporen van de Daytona Spider.

Geen Autosalon van Frankfurt voor Ferrari. De Italiaanse paardenfokker laat de IAA links liggen om een eigen feestje te organiseren in Maranello, waarop de F8 Spider én deze 812 GTS onthuld werden. Die GTS is een dakloze variant van de 812 Superfast, aangedreven door glorieuze V12. Het openluchtspektakel paart een cilinderinhoud van 6,5 liter aan een vermogen van 800 pk en een maximaal koppel van 719 Nm.

Een Ferrari die een twaalfcilinder combineert met een open dak? Dat was alweer even geleden. Van 1969, aldus de Italianen. Van de Daytona Spider. Voor het gemak gaan de Italianen wel voorbij aan de 599 SA Aperta. Die verscheen in 2010 in een beperkte oplage van 80 exemplaren en bracht hulde aan de tachtigste verjaardag van Pininfarina.

SP2 Monza

De Ferrari-designers hebben de achterkant van de 812 GTS opnieuw op de tekentafel gegooid. Vanaf de hoofdsteunen loopt een gestroomlijnde vin helemaal tot aan de rand van de koffer, zoals op de SP2 Monza. Maranello wil het gevoel van snelheid in beeld brengen en de GTS duidelijk onderscheiden van de gesloten Superfast.

Het RHT-dak toont dan weer opvallend veel overeenkomsten met de constructie van de F8 Spider. Het opent net zo goed in 14 seconden, en het kan net zo goed tot 45 km/u bediend worden. Met het dak neer is het extra genieten van het uitlaatgeluid, waar nog wat verder aan werd gesleuteld. Ferrari heeft de lengte van de buizen van de 6-in-1-uitlaat uniform gemaakt, waardoor de stem van de cilinder niet de minste moeite heeft om de partikelfilter te overdonderen.

Journalist AutoGids/ AutoWereld

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten