Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Nieuwe Porsche Cayenne GTS ruilt V6 voor V8

Verwachte lancering : 01-07-2020

Geschreven door Klaas Janssens op 12-06-2020

Porsche doet aan upsizing, want de nieuwe Cayenne GTS ruilt zijn drukgevoede V6 voor een krachtigere V8-biturbo.

De Porsche Cayenne en en Cayenne Coupé verwelkomen een sportieve GTS-variant, die aangedreven wordt door een 4 liter-V8 van 460 pk. Dat is 20 pk meer dan zijn voorganger, die op een 3,6 liter-V6 vertrouwde. De bijna 2,2 ton zware SUV sprint in 4,5 seconden van 0 naar 100 en in 17,6 seconden van 0 naar 200 km/u - met Sport Chrono Pack. De topsnelheid bedraagt 270 km/u. Om ook de efficiëntie te verbeteren, komt de aan een achttrapsautomaat gehangen V8-biturbo met actieve cilinderuitschakeling en een specifiek warmtemanagement, wat zich vertaalt in een normverbruik van 13,3 liter per 100 km (WLTP).

De vierwielaangedreven GTS staat op een met 20 mm verlaagd sportonderstel met adaptieve PASM-demping en PTV Plus (torque vectoring). De remmen krijgen rode klauwen, optioneel kan je de Cayenne en Cayenne Coupé GTS uitrusten met PSCB- (met coating uit wolfraamcarbide) of koolstofkeramische PCCB-remmen. Ook voor de luchtvering, de meesturende achteras en de actieve rolstabilisatie moet je opleggen.

Zwart en rood

De GTS-versie van de Cayenne en de Cayenne Coupé combineert het standaard gemonteerde Sport Design Pack met zwarte koetswerkaccenten, met zwarte 21-duimsvelgen (RS Spyder Design) en met verduisterde lichtblokken. Ook de uitlaatpijpen zijn zwart. Standaard komt de Cayenne GTS met twee dubbele en langs weerkanten van de diffusor gemonteerde einddempers, maar Porsche voorziet ook een alternatieve uitlaatlijn met twee centraal gemonteerde en ovaalvormige pijpen. Die behoren tot het optionele Lightweight Sports Pack dat niet alleen beschikbaar is op de Coupé, maar ook op de klassieke Cayenne. Porsche belooft een speciale soundtrack die de sportieve positionering van de GTS zou onderstrepen.

Het interieur van de Cayenne GTS hult zich in alcantara en combineert donker geborsteld aluminium met rode stiksels en talrijke GTS-logo's., zoals op de tellerpartij en de zetels. De achtvoudig verstelbare sportstoelen met versterkte wangen voor extra steun tijdens het bochtenjassen zijn specifiek voor deze Porsche en komen als standaard. De Belgische commercialisatie van de Cayenne en Cayenne Coupé GTS staat gepland voor juli 2020, maar je kan nu reeds een exemplaar bestellen. Porsche vraagt 117.418 euro voor de Cayenne GTS en 121.895 euro voor de Cayenne Coupé GTS.

2020 Porsche Cayenne GTS - interior

 

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten