Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosport / Volkswagen: eerste beelden Pikes Peak-prototype

Geschreven door David Leclercq op 21-03-2018

Volkswagen heeft de eerste beelden gepubliceerd van het elektrische prototype waarmee het deel zal nemen aan de Pikes Peak-heuvelklimrace (Colorado) in juni van dit jaar.

Volkswagen is vastberaden om met succes deel te nemen aan de beroemde heuvelklimrace op de Pikes Peak in Colorado (Verenigde Staten), die in juni wordt georganiseerd. Het merk heeft vandaag de eerste (ietwat overdreven bewerkte) foto’s de wereld ingestuurd van het prototype dat bij die oefening zal worden ingezet. Zoals we al wisten, gebruikt de auto een zuiver elektrische aandrijving. Het model heet I.D. R Pikes Peak en verwijst met zijn naam uiteraard naar het toekomstige elektrische gamma van Wolfsburg. Maar de auto moet in Pikes Peak meer zijn dan enkel een uitstalraam voor de elektrische technologie van het merk.

30 jaar geleden

Het is dit jaar 30 jaar geleden dat Volkswagen heeft deelgenomen aan de meest beroemde heuvelklimrace ter wereld. Het doel is glashelder: het prototype moet een nieuw record vestigen in de categorie “elektrische auto’s” op het 19,99 kilometer lange traject en de 8:57:11 van de Amerikaan Rhys Millen overtreffen. VW wil in feite hetzelfde doen als Peugeot in 2013, toen het Franse merk met de 208 Pikes Peak en aan het stuur Sébastien Loeb het toenmalige record heeft verpulverd.

Romain Dumas

Romain Dumas, officieel Porsche-rijder en een kenner van zowel het circuit van Le Mans als van de Pikes Peak, neemt het stuur van het prototype. Het team wordt geleid door de Belg Sven Smeets (voormalig copiloot van Freddy Loix). Voor Smeets is het plan duidelijk: “aantonen hoe efficiënt de toekomstige batterij- en transmissietechnologie van Volkswagen is in een competitieve omgeving”. Als alles loopt zoals gepland, wordt het een knappe publiciteitsstunt voor VW, ondanks het feit dat zijn CEO net heeft gemeld dat hij de dieselmotor nog lang niet de rug toekeert.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten