Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Bentley Flying Spur V8 S: maken enkele pk’s het verschil?

Geschreven door Xavier Daffe op 17-02-2016

Op het salon van Genève (3 tot 13 maart) presenteert Bentley een nieuwe afgeleide in het gamma van de Flying Spur: de V8 S.

De nieuwkomer valt in het limousinegamma van Bentley tussen de V8 (507 pk) en de W12 (625 pk). De V8 S levert 528 pk, afgegeven door zijn vierliter biturbo-V8. Vanaf 1.700 tr/min staat een koppel van 680 Nm ter beschikking. “De Flying Spur heeft geen concurrenten omdat hij een onklopbaar rijcomfort koppelt aan een onverwachte rijdynamiek”, meent de CEO van Bentley Motors, Wolfgang Dürheimer.

306 km/u

Dankzij zijn verbeterde V8 (uitgerust met cilinderuitschakeling: vier van de acht cilinders worden afgesneden wanneer ze niet nodig zijn) legt hij 0 tot 100 km/u af in amper 4,9 seconden en haalt hij een topsnelheid van 306 km/u. Officieel verbruikt de motor gemiddeld maar 10,9 l/100 km, wat overeenstemt met een CO2-uitstoot van 254 g/km. In theorie bedraagt de autonomie ongeveer 840 km. Uiteraard niet wanneer je 300 km/u rijdt, zoveel is zeker.

Nieuwe afstelling

De V8 S, die zich onderscheidt door zijn zwarte radiatorrooster, nieuwe diffuser achteraan en donkere lichten, heeft ook nieuwe elektronica die dynamischer is afgesteld. In de S-modus reageert het gaspedaal alerter, werkt de motorrem van de automaat steviger en wordt de achtste versnelling niet gebruikt. Ook de ophanging en het ESP variëren naargelang de geselecteerde modus. Weet ook dat deze Bentley beschikt over vierwielaandrijving met 40/60-verdeling tussen de voor- en achteras. Misschien krijgt de eigenaar, die zich doorgaans op de achterbank laat vervoeren, nu wel zin om zelf achter het stuur te kruipen? Why not?    

Hoofdredacteur Le Moniteur Automobile

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten