Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

BMW

X5

BMW X5 (2020)
SUV's & Crossovers

SUV's & Crossovers

  • BMW
    X5 (2020)

  • Prijs CO2
    Diesel 69650 - 80450€ 173 - 222 g/km (WLTP)
    Benzine 74600 - 135450€ 204 - 308 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 84800 - 84800€ 20 - 225 g/km (WLTP)

    BMW X5

    De huidige X5 debuteerde eind 2018 en rolt net zoals zijn voorgangers van de band in Spartanburg, in de Verenigde Staten. Deze vierde generatie is bijna 5 meter lang, weegt meer dan 2 ton en gaat geschoeid op velgen tot 22 duim groot. Binnenin maakte deze generatie de digitale sprong, met onder meer personaliseerbare digitale instrumenten, terwijl de aankledingsmogelijkheden bijzonder uitgebreid zijn. Achterin is het bijzonder comfortabel toeven, tenzij dan op de plaats in het midden van de achterbank. Tegen meerprijs kun je twee extra zitjes in de koffer bestellen. De bagageruimte zelf heeft een mooi volume, maar de X5 houdt vast aan zijn onhandige achterklep in twee delen. Onderweg slaagt de X5 erin zijn grote afmetingen en hoge gewicht te toen vergeten, of toch met de meesturende achterwielen. En hij kan zich ook naast het asfalt wagen, dankzij een luchtvering met variabele bodemvrijheid. Het motorpalet is behoorlijk uitgebreid en omvat naast drie diesels (211 tot 340 pk) en evenveel benzines (333 tot 600 pk) ook nog een plug-inhybride. Die 45e koppelt een 3.0-benzine aan een elektromotor en is in totaal 394 pk sterk. Dankzij een batterij van 24 kWh kan deze plug-inhybride officieel tot 88 kilometer komen zonder benzine te verstoken, zodat hij over de normcyclus ruim onder de fiscale drempel van 50 g CO2/km blijft en dus 100 procent aftrekbaar is voor professionals. De X5 is misschien wel het meest polyvalente model uit het hele BMW-gamma: hij is ruim, chic, comfortabel en krachtig. Opgelet echter, want voor alle snufjes die hem zo fantastisch doen rijden (zoals de luchtvering of de meesturende achterwielen), moet je extra in de buidel tasten.

Vorige BMW-modellen
BMW X5 2020
BMW X5 2018
BMW X5 2013
BMW X5 2007

Tests BMW X5

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget