Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Fiat New 500 3+1: een deurtje meer

Geschreven door Yeelen Möller op 22-10-2020

Na de cabrio en de berline lanceert Fiat een derde variant van de nieuwe elektrische 500: de 3+1. Die is even groot, maar krijgt een extra deurtje aan de passagierskant om de achterbank bereikbaarder te maken.

De nieuwe Fiat 500 doet al aan gezinsuitbreiding nog voor hij goed en wel op de markt is verschenen. Hij komt als cabrio, als berline en nu ook als berline met een extra deurtje aan de passagierszijde, met de naam 3+1. Deze meer praktische 500 is exact even groot als de berline, maar komt wel 30 kilo bij met de operatie. Het deurtje opent in de tegengestelde richting, zoals bij de allereerste Fiats 500 van in de jaren '50, en biedt een gemakkelijke instap naar de achterbank. Het gaat enkel open als de passagiersdeur al open is.

Actie, passie, icoon

Net als bij de twee andere varianten wordt de New 500 3+1 gelanceerd als La Prima, met zowat alle uitrusting die je kan krijgen. De velgen zijn 17 duim groot, de zetels zijn bekleed met ecoleder en hij beschikt over een 360°-camera. Maar naast deze volgeladen lanceringseditie zal het gamma van de New 500 bestaan uit drie uitrustingsniveaus: @ACTION, @PASSION en @ICON.

De Action is daarbij het instapmodel, met een vermogen van 70 kW (95 pk) en een batterij van 23,8 kWh, waarmee hij een normbereik haalt van "meer dan" 180 km volgens de WLTP. Ondanks het beperkte vermogen is de New 500 Action nog vrij vlot, met een sprint van 0 tot 100 km/u in 9,5 seconden. De topsnelheid is begrensd op 135 km/u. Opladen kan tot 50 kW. Verder is de uitrusting vrij karig, met enkel een smartphonehouder als infotainmentsysteem en halogeenkoplampen.

De Passion krijgt een krachtigere elektromotor van 87 kW (118 pk) en een grotere batterij van 42 kWh, die hem een rijbereik van 320 km oplevert in gemengde omstandigheden. In de stad zou je zelfs 460 km kunnen afleggen. Hier krijg je wel een infotainmentscherm van 7 duim met Apple CarPlay/Android Auto en een DAB-radio, een inductielader voor smartphones en een snellader van 85 kW, waarmee de batterij in 35 minuten tot 80% is opgeladen.

Tenslotte is er de topversie Icon, met dezelfde aandrijflijn als de Passion, maar met het grote centrale aanraakscherm van 10,25 duim met GPS. De velgen zijn in dit geval gepolijst en 16 duim groot, terwijl de Icon ook over Keyless Entry beschikt. Het dashboard is in hetzelfde kleur gelakt als het koetswerk. Nog een leuk detail: het AVAS-geluid dat zwakke weggebruikers waarschuwt tot aan een snelheid van 20 km/u transformeert op een hogere snelheid tot een melodie van componist Nino Rota, bekend van onder meer de filmmuziek van The Godfather.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten