Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 57800 - 70300€ | 256 - 284 g/km (WLTP) |
Ford Mustang
In 2015 keerde de Mustang terug naar Europa, waar het iconische model het nodige succes oogst. Om dat zo te houden kreeg Fords ‘pony car’ in 2018 een grondige opfrisbeurt. Binnenin bracht die een digitaal en personaliseerbaar instrumentenbord met zich mee, maar de afwerking blijft de Amerikaanse roots verraden. Achterin is het iets minder claustrofobisch zitten dan in eerdere generaties, maar wonderen hoef je niet te verwachten. Dat geldt des te meer in de Convertible, met stoffen kap (die je wel nog manueel moet ontgrendelen om ze te kunnen openen). Voor de puristen is er goed nieuws: Ford verbande de 2.3 EcoBoost voor 2021 namelijk uit de Europese Mustang-line-up. De vijfliter-V8 van 449 pk is daardoor de enige overblijvende mogelijkheid, al bestaat van de Fastback wel nog een Mach 1-uitvoering, die het vermogen opkrikt naar 460 pk. Standaard is de achtcilinder gekoppeld aan een manuele zesbak, tegen meerprijs is een automaat met tien (!) verhoudingen verkrijgbaar. En om de volledig onafhankelijke en zelfs vrij geraffineerde ophanging nog te verbeteren kunnen klanten kiezen voor een adaptieve schokdemping van het MagneRide-type (standaard op de Mach 1). De Convertible rijdt daarentegen duidelijk minder nauwkeurig dan de Fastback en is eerder gericht op vreedzaam cruisen, the American way... De Mustang staat meer dan ooit voor maximaal rijplezier voor zo min mogelijk geld, zeker als Fastback. Ford eert nu ook de heritage door de Mustang enkel nog aan te bieden met de vijfliter-V8.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 62300 - 62300€ | 263 - 265 g/km (WLTP) |
Ford Mustang Convertible
In 2015 keerde de Mustang terug naar Europa, waar het iconische model het nodige succes oogst. Om dat zo te houden kreeg Fords ‘pony car’ in 2018 een grondige opfrisbeurt. Binnenin bracht die een digitaal en personaliseerbaar instrumentenbord met zich mee, maar de afwerking blijft de Amerikaanse roots verraden. Achterin is het iets minder claustrofobisch zitten dan in eerdere generaties, maar wonderen hoef je niet te verwachten. Dat geldt des te meer in de Convertible, met stoffen kap (die je wel nog manueel moet ontgrendelen om ze te kunnen openen). Voor de puristen is er goed nieuws: Ford verbande de 2.3 EcoBoost voor 2021 namelijk uit de Europese Mustang-line-up. De vijfliter-V8 van 449 pk is daardoor de enige overblijvende mogelijkheid, al bestaat van de Fastback wel nog een Mach 1-uitvoering, die het vermogen opkrikt naar 460 pk. Standaard is de achtcilinder gekoppeld aan een manuele zesbak, tegen meerprijs is een automaat met tien (!) verhoudingen verkrijgbaar. En om de volledig onafhankelijke en zelfs vrij geraffineerde ophanging nog te verbeteren kunnen klanten kiezen voor een adaptieve schokdemping van het MagneRide-type (standaard op de Mach 1). De Convertible rijdt daarentegen duidelijk minder nauwkeurig dan de Fastback en is eerder gericht op vreedzaam cruisen, the American way... De Mustang staat meer dan ooit voor maximaal rijplezier voor zo min mogelijk geld, zeker als Fastback. Ford eert nu ook de heritage door de Mustang enkel nog aan te bieden met de vijfliter-V8.