Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 87950 - 149600€ | 183 - 285 g/km (WLTP) |
Maserati Ghibli
Na een afwezigheid van vijftien jaar maakte de legendarische Ghibli in 2013 zijn rentree. Vijf jaar later onderging hij een kleine facelift, nadat eerder het infotainmentsysteem al geüpdatet werd en de Ghibli een uitgebreider arsenaal aan rijhulpsystemen kreeg. Deze vierdeurs oogt als een ingekorte Quattroporte en strikt genomen is hij dat ook: hij is 29 centimeter minder lang (waarvan 17 centimeter op conto komt van de wielbasis) en 2 centimeter lager. Niettemin is hij achterin nog altijd voldoende ruim. Wat de kofferruimte betreft, moet de Ghibli amper 30 liter toegeven op zijn grote broer, maar de te lage opening bemoeilijkt wel de toegankelijkheid. Met het verdwijnen van de Diesel is de Ghibli enkel nog leverbaar met drukgevoede benzinemotoren, allemaal gekoppeld aan een achttrapsautomaat. De drieliter-V6-motoren uit de basisversie (350 pk) en de vierwielaangedreven Q4 S (430 pk) bieden al stevige prestaties, maar de 3.8-V8 van 580 pk maakt van de Ghibli een soort vierdeurs-Ferrari. Onderaan in het gamma vinden we de Hybrid – al roept die naam misschien te hoge verwachtingen op: het gaat om een tweeliter-turbobenzine, die hulp krijgt van een kleine elektromotor op 48 volt, samen goed voor 330 pk. Een mildhybride dus, en met zijn WLTP-uitstoot van nog altijd 187 g CO2/km zeker geen fiscaal wonder. De fraai getekende Ghibli trekt resoluut de kaart van het rijplezier – zelfs in zijn tweeliterversie. Als kleine speler heeft Maserati het op vele vlakken echter moeilijk de Duitse referenties het voor aan de schenen te leggen, terwijl je die prestigieuze merknaam wel stevig betaalt.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.