Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Ford Mondeo 4d 2018

  • Niet meer beschikbaar
  • Nadat Ford de vierde generatie van de Mondeo, die in 2014 op de markt kwam, begin 2019 nog een update gaf, zette het voor 2022 de schaar in het aanbod van deze grote middenklasser. En daarbij leverde het geen half werk: van het ooit zo uitgebreide gamma schiet vrijwel niks meer over. Om te beginnen verdween de vijfdeurs van het toneel, zodat naast de break enkel nog de vierdeurs overblijft. Die kan uitpakken met een riant plaatsaanbod voor de inzittenden, maar de koffer is daarentegen maar klein voor zo’n grote auto: 383 liter slechts, en dat volume is bovendien niet uitbreidbaar (de achterbank is vast).

    Het heeft er alles mee te maken dat de Mondeo enkel nog leverbaar is als full hybrid (HEV), met een 1,4 kWh groot batterijpack onder de koffervloer. Die HEV maakt gebruik van een 2.0-benzinemotor gekoppeld aan een compacte elektromotor, gecombineerd goed voor 187 pk en 173 Nm. De overbrenging geschiedt via een zogenoemd planetair tandwielstelsel – inderdaad, vergelijkbaar met de technologie achter de hybrides van Toyota. Het geheel is best wel zuinig, maar door zijn specifieke werking niet meteen uiterst verfijnd te noemen, en al helemaal niet onder belasting. Dat neemt echter niet weg dat de HEV door de band genomen zeer stil en comfortabel rijdt, waarbij het evenwichtige onderstel ook nog altijd best wel wat rijplezier verzekert.

    Ook Ford ziet duidelijk nog maar weinig heil voor de grote middenklasser: het Mondeo-gamma is gedecimeerd. De enige overgebleven variant – de 2.5i HEV met vier deuren – heeft zeker zijn verdiensten, maar hij heeft het moeilijk om op te boksen tegen het jongere geweld in dit segment.

  • Diesel

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 5.3 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 150 pk
    • 5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 180 pk
    • 6.1 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 180 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 180 pk
    • 5.1 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 210 pk
    • 5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 203 pk
    • 7.4 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 240 pk
    • 7.4 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Ford Mondeo

Onze tests

Nieuws Ford

Aanbevolen nieuwsberichten