Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Budget / Nissan verkoopt X-Trail op Twitter

Geschreven door Olivier Duquesne op 08-07-2016

Van het eerste contact tot de uiteindelijke aankoop: voor de verkoop van een X-Trail communiceerden een Spaanse dealer en de klant alleen via Twitter. De verkoop duurde zes dagen.

Nissan gaat er prat op als eerste constructeur in Europa een auto te hebben verkocht alleen via Twitter. Dat gebeurde in Galicië, Spanje. Al het contact tussen de plaatselijke dealer Antamotor en de klant Raul Escolano verliep via het sociale netwerk. Een conversatie die zijn vruchten heeft afgeworpen, want de klant bestelde een X-Trail.

#koopeenautoviatwitter

Het begon allemaal met een hashtag van de gebruiker @escolano aan het adres van de Twitter-pagina van Antamotor. Hij vroeg of hij via het sociale netwerk een auto kon kopen met de tag #compraruncocheportwitter (#koopeenautoviatwitter). De dealer antwoordde en een reeks berichten (en zes dagen) later was de koop beklonken.

Periscope

Om de klant zijn Nissan te helpen kiezen, gebruikte de verkoper de app Periscope om de wagen vanuit alle hoeken virtueel te tonen. Raul Escolano moest zich zelfs niet verplaatsen om de auto te gaan halen. Zijn SUV werd thuis geleverd om de onlinetransactie te besluiten.

  

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten