Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Subaru Impreza 2016: nog meer technologie

Geschreven door David Leclercq op 23-03-2016

De nieuwe Subaru Impreza, die onthuld werd in het kader van het salon van New York, belooft meer technologie en kan nog steeds op vierwielaandrijving rekenen.

In het kader van het salon van New York onthulde Subaru de nieuwe Impreza. Het gaat om een volledig nieuw model dat een nagelnieuw platform inwijdt. Dat heet Global Platform en zal gebruikt worden voor alle toekomstige Subaru's. We verwachten ook dat de iconische Impreza een WRX STi-afgeleide zal krijgen, die, indien alles goed gaat, een beroep zou moeten doen op een hybride aandrijfgeheel.

Ook in Europa?

De kans is echter zeer klein dat de Impreza naar Europa zal komen als berline, zoals hij hier wordt voorgesteld. Want voor onze contreien verwachten we eerder een versie met achterklep. Verder zou Subaru trouw moeten blijven aan zijn dynamische reputatie, want de testmules van de auto werden betrapt in het gezelschap van de Ford Focus en de Mazda 3.

Groter

De nieuwe Impreza is groter dan zijn voorganger. Zo is hij 41 millimeter langer en 38 millimeter breder, terwijl hij evenwel 10 millimeter lager is, wat de stroomlijn ten goede komt. We weten al dat de Impreza het bij boxermotoren houdt, maar de specificaties werden tot nu toe nog niet onthuld.  Wat echter wel nieuw is, is dat hij van nu af aan uitgerust zou zijn met cilinderuitschakeling.

Technologie

Verder heeft de Impreza ook nog recht op meer technologie en is hij ook beter uitgerust. Zo maakt hij gebruik van het veiligheidssysteem van het huis, EyeSight, alsook van een nieuw online verbonden infotainmentsysteem. De verwachte WRX STi zou overigens radicaler kunnen zijn dan het huidige model. De sportieveling zou gebruikmaken van een tweeliter-turbo voor de voortrein, die ondersteund wordt door een elektromotor voor de achtertrein, waardoor het geheel een gecombineerd vermogen van 320 pk op het asfalt kan zetten. Kortom, de WRX STi heeft de Ford Focus RS rechtsreeks in het vizier.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten