Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Citroën C4

Geschreven door Bert Troubleyn op

Hoewel de C4 niet minder dan 62 procent van zijn onderdelen deelt met de Peugeot 307, zijn de designers er toch glansrijk in geslaagd om er een echte Citroën van te maken.

De wording van de Citroën C4 is een schoolvoorbeeld van
een fenomeen waarmee iedere multimerkenconstructeur
onvermijdelijk geconfronteerd wordt. Enerzijds moeten de “culturele” eigenschappen van ieder merk behouden blijven, anderzijds moeten de goedgekeurde industriële investeringen zo veel mogelijk verdeeld worden. Maar
hoewel overeengekomen was dat voor de C4 het platform (wielbasis, ophangingsprincipes), de motoren en de overbrengingen overgenomen zouden worden van de Peugeot 307, hebben de productverantwoordelijken van Citroën de nodige investeringen gevraagd en gekregen (toch nog 720 miljoen euro, waarvan 300 miljoen ontwikkelingskosten en 420 miljoen industriële investeringen) om van de C4 een echte Citroën te maken.
Op die manier konden de designers nagenoeg met een schone lei beginnen (geen enkel koetswerkelement wordt gedeeld met de 307) en een lagere, dus meer gestroomlijnde C4 tekenen (een erfenis van de DS, GS en CX), die logischerwijs de recente stijlkenmerken van het merk overneemt.

In dit artikel : Citroën

Tests

Onze tests

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars