Als de ratio spreekt, kun je niet om de Ioniq 9 heen. De Hyundai is praktischer, laadt sneller op gelijkstroom en biedt je een vergelijkbare luxe voor een zachtere prijs. Opgeteld geeft dat dus een beter rapport voor de Ioniq 9. Een resultaat waarop het merklogo overigens geen enkele invloed heeft gehad. Integendeel, de Hyundai boezemde zelfs meer ontzag in bij omstanders dan de BMW. Alleen telt op dit gammaniveau meer dan alleen de rede. Hoewel het voltallige testpanel het eens was over de uitgesproken kwaliteiten van de Ioniq 9, zou ieder van ons toch met de BMW huiswaarts zijn gekeerd. Elk om zijn eigen redenen trouwens, zij het dat die uiteindelijk allemaal terug te voeren waren naar dezelfde basis: de iX heeft gewoon meer raffinement. Een ontastbare dimensie in het luxebestel waarvoor Hyundai de formule nog niet helemaal gevonden heeft… Of hoe 1 plus 1 ook wel eens 3 kan zijn.
| Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. Hyundai Ioniq 9 110 kWh Calligraphy AWD Performance | 18,75 | 18,40 | 18,46 | 18,53 | 18,54 |
| 2. BMW iX xDrive45 | 18,42 | 18,50 | 18,92 | 17,87 | 18,40 |
In dit artikel : BMW, BMW Ix , Hyundai, Hyundai Ioniq 9