Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Beoordelingen van eigenaars

- Beoordelingen van eigenaars

Hyundai i30 5d 1.6 CRDi BlueDrive (2012)

Geschreven door Anoniem op 05.05.2013

Algemene tevredenheid : 16.9 / 20 Tevredenheid eigenaar : 19 / 20
Aantal kilometers : 20 000 km
Gem. verbruik (l/100km) : minder dan 6 l

Hyundai i30 5d

Deze i30 overtreft veruit mijn verwachtingen. Mijn vorige wagen, een Peugeot 307, heb ik destijds ook nieuw gekocht en reeds van dag 1 was dit het begin van een never ending story aan problemen. Deze Hyundai overklast moeiteloos mijn Peugeot 307. Opvallend in deze i30 is de werkingsstilte binnenin en de bouwkwaliteit; alles voelt goed en degelijk aan en de stoelen zitten prima. De talloze en goed aanvoelende bedieningsknoppen op de boordplank wijzen zichzelf uit. Comfortabel tijdens het rijden en zonder verrassingen. Zeer opmerkelijk ook is de erg grote interieurruimte en koffer. Start en Stop systeem functioneert prima en is een plezier tijdens het rijden. Na één jaar in deze i30 nog geen seconde spijt van mijn aankoop, en mocht ik het herdoen dan zou ik weer voor deze auto kiezen. Design is een kwestie van smaak, maar deze i30 is zo veel mooier en moderner dan de Golf 7 die ik nu al oersaai vind. Hyundai gaat nog ver komen, en dat verdienen ze ook, want je krijgt ècht 'value for money' bij dit merk. Mijn vertrouwen hebben ze in ieder geval, na voorheen 2 Franse auto's met belabberde kwaliteit. Toch nog dit: pakweg 10 jaren geleden zou ik nooit van mijn leven een showroom van dit merk zijn binnengestapt, laat staan dat ik dood wil gevonden worden in hun auto's. Maar nu is het andere koek: zowat ieder model van dit merk spreekt mij tegenwoordig aan door het verleidelijke design, de rijbeleving, kwaliteit, aankoopprijs enz... inmiddels staat mijn nieuwe i30 sedert een jaar naar volle tevredenheid te blinken op mijn oprit. Nooit gedacht dat ik als autoliefhebber ooit Hyundai 'cool' zou vinden. Hyundai is het meest onderschatte merk, maar de alsmaar stijgende verkoopcijfers wijzen volkomen terecht het tegendeel uit. De Hyundai i30 is een aanrader! Och ja, ook nog dit: verbruik. Ritten met een verbruik beneden de 5 liter haal ik zonder probleem. Dagdagelijks met een sportieve rijstijl in stadsverkeer zit ik op 6 liter, met mijn 307 diesel zat ik daar minstens 2 liter boven.

Dashboard
  • Comfort 8/10