Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Dacia Sandero : Eerlijk duurt het langst

Hoewel de derde generatie van de Sandero volledig nieuw is, heeft Dacia niet aan het succesrecept geraakt: ook de nieuwkomer wil zoveel mogelijk auto bieden voor zo weinig mogelijk geld.

9.990 €
  • Score redactie NB

Overzicht :

We gaan even een dikke vijftien jaar terug in de tijd: op een moment dat alle constructeurs zichzelf ‘premium’ noemen, lanceert Renault een budgetmerk dat chic noch hip probeert te zijn. Dacia staat voor franjeloos vervoer, voor eenvoudig maar praktisch, voor goedkoop, maar robuust. En die aanpak zou de Roemeense constructeur geen windeieren leggen. Als populairste model naast de Duster ontbolsterde de Sandero zich al snel tot het speerpunt van het gamma – Dacia’s stadsauto is sinds 2017 overigens de bestverkochte auto van Europa als je enkel naar particuliere verkoop kijkt. 

De derde generatie van deze stadsauto staat dan ook onder grote druk om minstens even goed en zo mogelijk nog beter te doen. Aan de succesformule werd alvast niet geraakt: ook de nieuwe Sandero wil zoveel mogelijk auto bieden voor zo weinig mogelijk geld. Maar anders dan bij zijn voorgangers maakt hij niet langer gebruik van afgeschreven Renault-technologie. De Sandero mag namelijk bouwen op de moderne CMF-B-architectuur die ook dient voor onder meer de Renault Clio en de Nissan Juke. 

  • Value-for-money
  • Ruimte en comfort
  • Verbeterde veiligheid
  • Te trage SCe 65
  • Niet zo zuinige TCe 90
  • Interieur blijft somber

In dit artikel : Dacia, Dacia Sandero

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

NIEUWSBRIEF

De concurrenten