Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Scoops / Ioniq 5: elektrische productieversie van de Hyundai 45 Concept

Verwachte lancering : 01-06-2021

Geschreven door Klaas Janssens op 13-01-2021

De 5 wordt het eerste model van Ioniq, het elektrische submerk van Hyundai. Het wordt de eerste wagen van de Koreaanse groep die bouwt op de nieuwe, modulaire en voor EV's ontwikkelde E-GMP-architectuur.

In 2019 toonde Hyundai de 45 Concept op de IAA van Frankfurt, een naar de uit 1974 stammende Pony Coupé verwijzende designstudie met een elektrische aandrijving. In 2020 kondigde Hyundai aan dat Ioniq een nieuw submerk zou worden, dat de focus legt op elektrische modellen. En in 2021 komt de Ioniq 5, de productieversie van de Hyundai 45 Concept. En dat wordt een concurrent voor de VW ID.3, met de designaanpak van de Honda E.

>>> Bekijk ook onze video van de VW ID.3

Wat weten we al?

Meer informatie volgt bij de officiële lancering van de Ioniq 5, die gepland staat voorhalverwege februari 2021. Voorlopig wil Hyundai enkel kwijt dat de Ioniq 5 het eerste model op de nieuwe E-GMP-architectuur wordt (kort voor Electric-Global Modular Platform), dat er versies met een of twee elektromotoren (met vierwielaandrijving) komen en dat het koetswerkontwerp getypeerd wordt door het zogenoemde Parametric Pixel-design. Het zou ook mogelijk zijn de elektrische Ioniq 5 als een gigantische batterij te gebruiken, zoals dat nu ook het geval is bij de Honda E. 

Eind vorig jaar kwam The Korean Car Blog de specificaties op het spoor, die gelekt zouden zijn via de Oostenrijkse Hyundai-website. De Ioniq 5 zou 4,64 meter lang zijn, verkrijgbaar worden met batterijpakketten van 58 kWh en 73 kWh, tot 313 pk sterk zijn (krachtig genoeg om in 5,2 seconden naar 100 km/u te sprinten) en aan 15 minuten genoeg hebben om de batterijcapaciteit van 20 naar 80% te brengen (dankzij een maximaal laadvermogen van 350 kW).

Ioniq 5: de productieversie van de Hyundai 45 Concept

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten