Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Lancia Voyager

De Voyager, ooit de pionier van het eenvolumersegment, keert terug met een Lancia-logo. Als een echte godfather die zijn familie goed verzorgt, biedt hij zeven echte plaatsen én bagageruimte.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

De Chrysler Voyager, een vaste waarde sinds 1983, heeft heel wat mooiere, compactere, meer gedurfde en sportievere eenvolumers zien passeren. Van enige Lancia-inspiratie in het design is dus geen sprake. Er werd niets gewijzigd, zelfs de velgen niet. Behalve de Turijnse logo's op het centrale klokje, het stuur en de sleutel bleef ook binnenin alles bij het oude. Er heerst dus nog steeds een Amerikaanse sfeer: het geheel is rechttoe rechtaan ingericht en kunststoffen zwaaien de plak. De Voyager, die zijn basisconcept trouw blijft, is nog steeds een toonbeeld van moduleerbaarheid. De interieurindeling is origineel en erg gebruiksvriendelijk (twee afzonderlijke stoelen op de tweede rij en een achterbank met drie plaatsen op de derde rij) en het mechanisme om de stoelen weg te klappen is bijzonder goed uitgekiend.

Behalve de imposante 3.6-V6-benzine, die vreemd genoeg ook in België verkrijgbaar zal zijn, kan de Voyager enkel rekenen op een 2.8-diesel met 163 pk. Hij wordt standaard aan een zestrapsautomaat gekoppeld die je bedient met een hendel bovenaan in het dashboard. De bestuurderspost nodigt dus niet echt uit om ertegenaan te gaan. Misschien niet slecht, want deze eenvolumer lijkt het meest prijs te stellen op een rustige rijstijl. Maar voor je kritiek spuit, moet je hem in de eerste plaats nemen voor wat hij is: een gespecialiseerd vervoermiddel voor troepen en/of bagage.

Het Chrysler- of Lancia-logo verandert niets aan de zaak: de Voyager blijft een praktische, ruime en innemende eenvolumer. Het is zelfs de enige die zeven plaatsen combineert met een ruime koffer en een comfortuitrusting zijn segment waardig.

U kunt de Eerste Test van de Lancia Voyager nalezen in AutoGids 836 van 9/11/2011.

In dit artikel : Lancia, Lancia Voyager

Geschreven door op