Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Mia Electric

De opmars van de elektrische auto is onstuitbaar. Alternatieve early adopters die zich voornamelijk in de stad verplaatsen, kunnen sinds kort terecht bij Mia Electric voor een erg apart microbusje.

Prijs
NB

Het bedrijf Mia Electric zal velen onbekend in de oren klinken. Deze Franse constructeur is ontstaan na de opsplitsing van het noodlijdende Heuliez. Die laatste naam zou onder meer een belletje kunnen doen rinkelen als toeleverancier of als bouwer van nichemodellen, maar Heuliez heeft ook ervaring met elektrische auto’s: de elektrische versies van de Citroëns AX en Saxo, Peugeot 106 en Renault Clio rolden er van de band. In 2009 stelde het bedrijf in Genève de conceptcar Heuliez Friendly voor: een volledig elektrisch aangedreven microbusje met aan weerszijden een schuifdeur. Een jaar later was de auto op datzelfde salon omgedoopt tot Heuliez Mia en nu komt de productieversie op de markt als Mia tout court. Op dit moment bestaat het gamma uit drie varianten. Het basismodel (ons testexemplaar) heet gewoon Mia en is slechts 2,87 meter lang, maar kan wel drie inzittenden vervoeren: de bestuurder centraal voorin en de twee passagiers schuin links en rechts daarachter. Voorts is er de Mia L, die met 3,19 meter wat langer is en achter de bestuurder plaats biedt aan drie passagiers, en ten slotte de bestelwagenversie Mia U, die even lang is als de L en die standaard enkel uitgerust is met de centrale bestuurdersstoel.

In dit artikel : Mia Electric, Mia Electric Mia L

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker