Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Porsche 911 Carrera S : Nog altijd een icoon

Iconen zijn naar verluidt onsterfelijk, maar ze moeten natuurlijk wel met hun tijd mee. De achtste generatie van de Porsche 911 – de ‘992’ – is dan ook opnieuw krachtiger, sneller en vooral… digitaler.

123.396 €
  • Score redactie 15.60/20

Overzicht :

Net als bij iedere generatiewissel van zijn icoon heeft Porsche ons behoed voor een visuele schok: de nieuwe ‘992’ respecteert opnieuw het historische silhouet van de 911, dat hoogstens nog wat meer geactualiseerd werd. Wel is het koetswerk 2 centimeter langer en 1,6 centimeter hoger. De nieuwe generatie oogt ook gespierder, met spatborden die vooraan 4,5 centimeter en achteraan 4,4 centimeter breder zijn geworden. En of het nu gaat om een ‘gewone’ Carrera met achterwielaandrijving of een Carrera 4, de heupen van de 911 zijn voortaan even breed. Om zijn taille visueel toch wat te verfijnen ruilde de 911 zijn vaste deurklinken in voor inklapbare exemplaren. Alles bij elkaar valt de evolutie vooral achteraan op, waar boven een massievere bumper nieuwe, rankere achterlichten werden geplaatst, die met elkaar verbonden zijn via een lichtstrook, zoals bij de Panamera. En dan is er nog de uitklapbare spoiler, die nog altijd perfect geïntegreerd is in het koetswerk, maar uitgeklapt veel imposanter oogt dan die van de ‘991’.

  • Nog sterkere prestaties
  • Ongelofelijke wegligging en dito evenwicht
  • Rijcomfort (ophanging, koersstabiliteit)
  • Volgzaamheid, rijgemak bij dagelijks gebruik
  • Bijdetijdse uitrusting (connectiviteit, comfort)
  • Versnellingspook zonder 'manuele' modus
  • Gedempte motorklank (zelfs met sportuitlaat)
  • Twijfelachtige ergonomie (instrumenten, aanraakinterface)
  • Minder goede kwaliteitsindruk (plastics, afwerking)

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

Geschreven door op