Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

schrijf u nu in >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Rolls-Royce Ghost Series II

Laat u niet misleiden door de naam van de vernieuwde Ghost: de Series II verwijst naar een doodgewone facelift. Die maakt Rolls-Royces 'kleinste' limousine nog wat verfijnder dan hij al was.

291.000 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Er zijn auto's om in te leven, auto's gericht op rijplezier, droomauto's en verzamelauto's. En dan is er nog Rolls-Royce. Net als de Phantom zet de Ghost - die 44 centimeter korter is dan die eerste, maar met zijn 5,40 meter (of zelfs 5,57 meter voor de verlengde versie) nog altijd de lengte van een limousine heeft - de filosofie van de auto als kunstobject voort die eigen is aan Rolls-Royce. Hoewel het niet meteen opvalt, werd de volledige neus van de auto hertekend, met de bedoeling de voorpartij nog massiever en monumentaler te maken, maar ook om enkele stijldetails te corrigeren die dat volgens Rolls-Royce verdienden.

De smalle en drukke straten in de Londense stadsrand vormen niet bepaald het ideale speelterrein voor een Ghost, maar dit slagschip laat zich met gemak met de vingertoppen besturen, in een comfort en een sereniteit die respect afdwingen. De nauwelijks hoorbare V12 laat zich nog altijd op koppel rijden en profiteert nog meer van het raffinement van de achttrapsautomaat (die voortaan gekoppeld is aan het navigatiesysteem, voor nog verfijndere schakelovergangen) om de 2,5 ton wegende bolide soepel in beweging te houden. Wanneer je hem steviger aanspreekt, slaagt deze krachtbron er echter net zo goed in om je tegen de rugleuning van je stoel te drukken... Zelfs een hobbelig wegdek wordt perfect geabsorbeerd, of toch bijna - de grens qua torsieweerstand van het nochtans versterkte chassis van de Ghost Series II leidt hoogstens tot wat parasietreacties in het stuur.

De Rolls-Royce Ghost, die geen echte rivaal heeft op de markt, is nog altijd een buitengewoon object. Een soort van kunstwerk op wielen waarmee je je in alle sereniteit en in uiterste verfijning kunt verplaatsen, zowel als passagier als in de bestuurdersstoel.

U kunt de Eerste Test van de Rolls-Royce Ghost nalezen in AutoGids 912 van 15/10/2014.

In dit artikel : Rolls-Royce, Rolls-Royce Ghost

Geschreven door op