Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Bentley Bentayga Hybrid : Bekeerling

SUV’s zijn in het CO2-debat kop van Jut, en geen enkel model sleept zo’n negatief imago mee als de Bentley Bentayga. Kan de komst van deze hybrideversie de perceptie wijzigen?

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Het moest er ooit eens van komen. Net zo ‘natuurlijk’ als Bentley eerder bezweek voor de lokroep van de SUV, zo geeft de Britse constructeur nu ook toe aan de elektrificering van de Bentayga. De logica zelve (en bovendien hoogdringend) in de ogen van de hoge pieten van de Volkswagen-groep, maar allesbehalve vanzelfsprekend voor een merk dat al een eeuw lang grossiert in kubieke centimeters en waarvan de laatste zescilinder al dateert van de jaren vijftig. 

De Hybrid stuurt de Diesel op pensioen en wordt zo de meest betaalbare van alle Bentayga’s. Met een vanafprijs van 173.030 euro zou hij de klantenkring voor deze nobele SUV moeten kunnen vergroten. De Bentayga Hybrid vormt voorlopig ook een uniek aanbod op de markt, want zelfs de duurste Range Rover of Porsche Cayenne staat qua prestige toch nog altijd een trapje lager. 

Psychologisch zou de Hybrid sociaal aanvaardbaarder moeten zijn en zo makkelijker toegang moeten kunnen vinden tot bepaalde boekhoudingen, maar op dat vlak is dit nog altijd verre van een godsgeschenk: de nieuwe aftreklogica is deze kolos – ondanks zijn CO2-uitstoot van 75 of 124 g/km volgens respectievelijk de NEDC- en de WLTP-norm – niet gunstig gezind. Vandaar ook Bentley’s realistische verkoopverwachtingen voor 2020, die beperkt zijn tot 20 procent voor de Hybrid, tegenover 70 procent voor de V8-benzine en de rest voor de W12 Speed (zie kader). Particulieren genieten in Vlaanderen trouwens wel een stevig belastingvoordeel.

  • Sereniteit in elektrische modus
  • De minst dure en zuinigste Bentayga
  • Vorstelijk comfort
  • Beperkt elektrisch rijbereik
  • Minder nobele V6
  • Prijs in absolute termen

In dit artikel : Bentley, Bentley Bentayga

Geschreven door op