Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Genève 2016 / BMW Alpina B7 Biturbo: vierwielaandrijving en meesturende achterwielen

Verwachte lancering : 05-03-2016

Geschreven door Olivier Duquesne op 08-02-2016

De B7 Biturbo is niets meer of minder dan BMW Alpina’s herwerkte versie van de nieuwe 7-Reeks. De limousine is enkel beschikbaar met vierwielaandrijving, meesturende achterwielen en de 4.4-V8 met 608 pk.

Op zoek naar een grote standingvolle luxeberline die tal van sportievelingen het nakijken kan geven? Dan is de BMW Alpina B7 Biturbo uw ding. Deze super-7-Reeks haalt namelijk het grove geschut boven. Zo puurt hij niet minder dan 609 pk en 800 Nm uit zijn 4.4-biturbo-V8. Al dat geweld wordt doorgegeven aan de bekende ZF-achttrapsautomaat, die door de ingenieurs van Alpina herwerkt werd. Daarnaast wordt het vermogen en het koppel permanent over de vier wielen verdeeld dankzij de xDrive-vierwielaandrijving van BMW. Het resultaat mag er zijn: 3,7 seconden voor de spurt naar 100 km/h en een topsnelheid van 310 km/h. Actieve kleppen in de roestvrijstalen uitlaatlijn zorgen voor een nog wat diepere klank bij het optrekken.

Meesturende achterwielen

Het onderstel beschikt over een klein extraatje: de B7 Biturbo heeft altijd vierwielsturing. Daarmee kan de achtertrein tot een hoek van 3 graden in tegengestelde richting van de voorwielen draaien bij lage snelheid en in dezelfde richting bij hoge snelheid. De levendigheid van de auto is verder ook te danken aan een licht en stijf koetswerk dat gebruikmaakt van koolstof. En om dat nog beter tot zijn recht te laten komen heeft Alpina ook nog een specifieke Sport+-modus uitgewerkt, waarbij het koetswerk 20 millimeter lager komt te liggen – en bijgevolg ook het zwaartepunt verlaagt. Een aanpassing die automatisch gebeurt bij meer dan 230 km/h. Omgekeerd kan de pneumatische ophanging de bodemvrijheid ook met 20 millimeter verhogen bij een snelheid tot 35 km/h, om makkelijk over een stoeprand, verkeerskussen of verkeersdrempel te kunnen rijden.

Typische kleuren

De bestuurder kijkt uit op een digitaal instrumentenbord met ledverlichting waarbij de weergave van de tellers verandert afhankelijk van de gekozen modus. Zo wordt in Comfort-modus de wijzerplaat blauw met een rode naald, krijgt hij in Sport-modus een groene naald en ziet hij er nog anders uit in Eco Pro-modus. Kenmerkend voor Alpina is dat het interieur afgewerkt is met pianolak of hoogwaardig hout en dat het koetswerk enkel beschikbaar is in de exclusieve blauwe en groene metaalglanslak. Natuurlijk kan de B7 Biturbo ook naar believen gepersonaliseerd worden en wordt hij aangeboden met alle technologische systemen van BMW. Deze auto, die te ontdekken is op het salon van Genève van 3 tot 13 maart, zal in België verkocht worden voor een prijs vanaf 148.500 euro.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten