Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Chevrolet Camaro

De Chevrolet Camaro is een van de sterren van de huidige generatie muscle cars. En hij is nu klaar om Europa te veroveren met zijn indrukwekkende smoelwerk en zijn dikke V8. Voor een vriendenprijsje nog wel...

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00 /20

Overzicht :

Aangezien de 3.6-V6 niet de oversteek tot bij ons maakt, komt de enige ingevoerde versie, de 6.2-V8, op enkele details na overeen met een Amerikaanse Camaro SS. Met zoals steeds enkele aanpassingen aan de (over het algemeen sportievere) rijgewoontes van Europese bestuurders. In het verlengde van de krukas vinden we een manuele Tremec-zesversnellingsbak (die van de Corvette ZR-1), en op het uiteinde van de overbrengingsas een mechanisch sperdifferentieel. Een potig geheel, zoals dat hoort om de 569 Nm van de V8 door te geven aan de achterwielen. Overigens maakt Chevrolet een onderscheid tussen de Camaro's met een manuele versnellingsbak en die met een automaat. In het eerste geval is de V8 de klassieke LS3 die we al kennen van in de Corvette, in het tweede gaat het om de L99, een afgeleide van de LS3 die voorzien is van een distributie met variabele timing en een systeem dat de helft van de cilinders uitschakelt bij lage belasting.

  • Looks, complexloze muscle car
  • Minst dure V8 op de markt
  • Verhouding prijs-karakter-prestaties
  • Interieur- en kofferruimte, moduleerbaarheid
  • Algemeen rijcomfort van goed niveau
  • Verzorgde look en interieur
  • Onvoldoende nauwkeurig onderstel
  • Erg lange versnellingsbakverhoudingen
  • Viriele en te trage versnellingsbakbediening
  • Vreemde rijhouding (stand stuur)
  • Gebrekkige steun voorstoelen
  • Erg hoog verbruik

In dit artikel : Chevrolet, Chevrolet Camaro

NIEUWSBRIEF