Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Fiat 500L Trekking

Met de Trekking-versie van zijn 500L treedt Fiat toe tot het nog jonge segment van de kleine cross-overs, die het vooral van hun look moeten hebben en het houden bij tweewielaandrijving.

24.290 €
  • Score redactie NB

Overzicht :

Net zoals Mini zijn succesvolle stadsauto met tal van verschillende sausjes overgiet, brengt Fiat de ene na de andere afgeleide van zijn 500 op de markt. Zo hebben de Italianen na de oorspronkelijke 500 van de moderne tijd, die dateert van 2007, een versie met een soepel dak uitgebracht (de 500C) en zelfs een kleine eenvolumer (de 500L), die nu een avontuurlijke look krijgt met de Trekking. Een vierwielaandrijving hoeft u niet te verwachten: de 500L Trekking is er enkel als voorwieltrekker. De Italiaanse ingenieurs hebben hem echter uitgerust met een intelligente tractiecontrole gekoppeld aan banden met een meer uitgesproken profiel.

Aan het stuur van de 500L Trekking 1.6 MJET die voor deze kennismakingstest klaarstond, voelden we ons alvast niet ontheemd. De auto gedraagt zich over het algemeen als een 'normale' 500L, zonder dat het onderstel slapper aanvoelt of er sprake is van extra parasitaire koetswerkbewegingen. Volgens de ingenieurs zou de afstelling van de ophanging aangepast zijn aan de hogere bodemvrijheid om het van oorsprong goede weggedrag van het model te vrijwaren. Uiteindelijk gaat het erom dat het compromis comfort-efficiëntie goed blijft, en dat is het geval voor deze 500L Trekking. Overigens droeg de 1.6 MJET van onze testauto eveneens in ruime mate bij tot die algemeen positieve indruk.

Met zijn bescherming op de spatborden en de bumpers, zijn geëvolueerde tractiecontrole in combinatie met M+S-banden en - het belangrijkste - zijn onaangetaste verhouding comfort-weggedrag en gevrijwaarde functionele aspecten werpt de 500L Trekking zich op als een homogene auto die kan rivaliseren met de meute nieuwe kleine SUV's die de markt overspoelen. En zijn look blijft natuurlijk uniek...

U kunt de Eerste Test van de Fiat 500L Trekking nalezen in AutoGids 881 van 7/8/2013.

In dit artikel : Fiat, Fiat 500L

De concurrenten