Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Ford Ecosport

Als reactie op de zich snel ontwikkelende markt van de kleine SUV's in Europa heeft Ford ervoor gekozen om de in Brazilië ontworpen EcoSport ook in onze contreien aan te bieden.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De nieuweling staat op het platform dat Ford voor zijn auto's uit het B-segment heeft ontwikkeld: de Fiesta en B-Max. De uiterlijke verwantschap met die modellen kun je nog het beste zien aan de neuspartij, waar Fords trapeziumvormige radiatorrooster opvalt. Voor de rest ziet de EcoSport er wel veel meer uit als een functioneel terreinwagentje en staat hij een stuk hoger op zijn poten dan zijn broertjes. Hij is net 4 meter lang, maar om hem er wat stoerder en groter te laten uitzien, pasten de Braziliaanse ontwerpers een designtruc toe en plaatsten ze het reservewiel buiten op de achterdeur. Aangezien je een dergelijk wiel moeilijk op een achterklep kunt monteren, werd gekozen voor een (minder dure) zijdelings scharnierende deur. Jammer genoeg kun je die niet in een tussenstand blokkeren.

Voor een eerste kennismaking in de omgeving van Barcelona konden we rijden met de 1.0 EcoBoost en de diesel. Die TDCi helpt de EcoSport aan redelijk vlotte prestaties, maar laat wel duidelijk van zich horen (de Ford-ingenieurs hadden ons nochtans op het hart gedrukt dat ze heel wat isolatiemateriaal hebben gemonteerd voor Europa). Toch voelen we ons met de EcoBoost meer in onze sas. De kleine turbodriepitter met de sympathieke brom heeft niet zoveel last met de 1,35 ton wegende cross-over en levert behoorlijke prestaties, in elk geval genoeg om vlot met het verkeer mee te kunnen als je voldoende schakelt (wat hier geen straf is). Bovendien laat de auto op een iets bochtiger parcours zien dat hij uit het goede hout gesneden is, door een erg gezond en zelfs plezierig weggedrag te vertonen.

De hoog op zijn poten staande EcoSport verrast op de weg met een aangenaam en zelfs plezierig weggedrag, zeker bijgestaan door de allerplezantste EcoBoost-krachtbron. Het zal echter afhangen van het financiële plaatje (naar schatting zo'n 20.000 euro voor een 1.0 EcoBoost in Titanium-uitvoering - de exacte prijzen zijn nog niet bekend) of de verwende Europese consument ook de wat minder verzorgde materiaalkeuze en afwerking en het ietwat rudimentaire concept van de auto voor lief neemt. De eerste vijfhonderd exemplaren zijn in elk geval al verkocht (via het internet) en bij Ford heerst eerder de vrees dat het aanbod het eerste jaar niet aan de vraag zal kunnen voldoen.

U kunt de Eerste Test van de Ford EcoSport nalezen in AutoGids 892 van 10/1/2014.

In dit artikel : Ford, Ford Ecosport

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens Ford

Nieuwe ford ecosport in stock

Tweedehands Ford

Tweedehands ford ecosport

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!