Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Ford

Focus

Ford Focus 5d (2023)
Compacte middenklassers

Compacte middenklassers

  • Ford
    Focus 5d (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 34980 - 36480€ 128 - 138 g/km (WLTP)
    Benzine 32270 - 45420€ 116 - 185 g/km (WLTP)

    Ford Focus

    Na bijna vier jaar carrière trakteerde Ford de vierde generatie van de Focus voor 2022 op een facelift. Binnenin werd vooral aandacht besteed aan de kwaliteitsindruk en aan de ergonomie, waarbij voor 2022 het Sync4 en een breedbeeldaanraakinterface hun intrede deden. Achterin is meer ruimte dan in de vorige Focus, maar de bank is wel duidelijk voor twee personen gevormd. De koffer zit met 392 liter in de middelmaat voor deze klasse. Naast de klassieke uitrustingsniveaus biedt Ford ook nog een verhoogde Active-uitvoering aan, die wat hoger op zijn poten staat en voorzien is van typische SUV-aankledingselementen. Welke versie je ook kiest, het rijplezier is nog altijd intact, zowel met de halfstarre achteras van de minder krachtige modellen als met de volledig onafhankelijke achterwielophanging. De ophanging is al goed gedempt en tegelijk comfortabel; het stuur nauwkeurig en tegelijk licht, maar zeker niet gevoelloos. Het motoraanbod bestaat op benzine uit de gelauwerde 1.0 EcoBoost-driecilinder, met vermogens van 100, 125 of 155 pk. Voor dieselrijders staat de 1.5 EcoBlue met 120 pk op het menu. Helemaal bovenaan in het gamma maakt de ST nog altijd het mooie weer. De sportiefste Focus is er enkel nog met de explosieve 2.3-benzine van 280 pk. Een krachtbron die de kwaliteiten van het Focus-onderstel als geen andere in de verf weet te zetten. De Focus heeft veel troeven die in dit segment van belang zijn, zoals een flinke portie rijplezier in combinatie met aardig wat comfort en degelijke motoren. Bovendien is het goed toeven in zijn interieur en telt het gamma met de trendy Active én sportieve ST voor elk wat wils.

Ford Focus 5d (2022)
Compacte middenklassers

Compacte middenklassers

  • Ford
    Focus 5d (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 33345 - 33345€ 120 - 132 g/km (WLTP)
    Benzine 30895 - 34095€ 116 - 135 g/km (WLTP)

    Ford Focus

    Na bijna vier jaar carrière trakteerde Ford de vierde generatie van de Focus voor 2022 op een facelift. Binnenin werd vooral aandacht besteed aan de kwaliteitsindruk en aan de ergonomie, waarbij voor 2022 het Sync4 en een breedbeeldaanraakinterface hun intrede deden. Achterin is meer ruimte dan in de vorige Focus, maar de bank is wel duidelijk voor twee personen gevormd. De koffer zit met 392 liter in de middelmaat voor deze klasse. Naast de klassieke uitrustingsniveaus biedt Ford ook nog een verhoogde Active-uitvoering aan, die wat hoger op zijn poten staat en voorzien is van typische SUV-aankledingselementen. Welke versie je ook kiest, het rijplezier is nog altijd intact, zowel met de halfstarre achteras van de minder krachtige modellen als met de volledig onafhankelijke achterwielophanging. De ophanging is al goed gedempt en tegelijk comfortabel; het stuur nauwkeurig en tegelijk licht, maar zeker niet gevoelloos. Het motoraanbod bestaat op benzine uit de gelauwerde 1.0 EcoBoost-driecilinder, met vermogens van 100, 125 of 155 pk. Voor dieselrijders staat de 1.5 EcoBlue met 120 pk op het menu. Helemaal bovenaan in het gamma maakt de ST nog altijd het mooie weer. De sportiefste Focus is er enkel nog met de explosieve 2.3-benzine van 280 pk. Een krachtbron die de kwaliteiten van het Focus-onderstel als geen andere in de verf weet te zetten. De Focus heeft veel troeven die in dit segment van belang zijn, zoals een flinke portie rijplezier in combinatie met aardig wat comfort en degelijke motoren. Bovendien is het goed toeven in zijn interieur en telt het gamma met de trendy Active én sportieve ST voor elk wat wils.

Ford Focus Clipper (2023)
Breaks

Breaks

  • Ford
    Focus Clipper (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 35980 - 37480€ 130 - 140 g/km (WLTP)
    Benzine 33270 - 46420€ 119 - 183 g/km (WLTP)

    Ford Focus Clipper

    De Focus Clipper stamt uit 2018 en kreeg in het najaar van 2021 een midlifefacelift, die vooral gevolgen had voor de neus. De 30 centimeter langere achteroverhang ten opzichte van de vijfdeurs resulteert in een laadvolume van 608 liter, waarmee de Ford komt postvatten tussen de ruimste breaks in zijn categorie. Met neergeklapte achterbank ontstaat een volume van 1.653 liter. Binnenin neemt de Clipper het interieur over van de vijfdeurs, met bovenaan op de middenconsole een zwevend aanraakscherm van 8 of zelfs 13,2 duim in de versies met het Sync4-multimediasysteem. Het rijgedrag is volledig vergelijkbaar met dat van de gewone Focus – lees: uitstekend. Dat de adaptieve ophanging niet langer verkrijgbaar is, is dan ook geen enkel probleem. De motoren kennen we allemaal uit de vijfdeurs. Op benzine gaat het om drie varianten van de drukgevoede 1.0 EcoBoost, goed voor 100, 125 en 155 pk, met behalve voor de instapversie mildhybride ondersteuning. Dieselrijders kunnen terecht bij de samen met de PSA-groep ontwikkelde 1.5 van 120 pk. Ook de sportieve ST-uitvoering en zijn 2.3-benzine van 280 pk is van de partij, net als een stoere Active-uitvoering die hoger op haar poten staat, maar voor de rest wel een doodgewone voorwieltrekker blijft. De Focus Clipper is en blijft een vaste waarde in zijn segment. Deze break weet het bijna legendarische rijplezier van de Focus te combineren met een aantrekkelijk laadvolume en een comfort van de bovenste plank. Binnen het uitgebreide motorenpalet blijkt de enthousiaste 1.0 EcoBoost in zijn 125 pk-versie een aangename verrassing.

Ford Focus Clipper (2022)
Breaks

Breaks

  • Ford
    Focus Clipper (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 34345 - 34345€ 123 - 135 g/km (WLTP)
    Benzine 31895 - 35095€ 119 - 138 g/km (WLTP)

    Ford Focus Clipper

    De Focus Clipper stamt uit 2018 en kreeg in het najaar van 2021 een midlifefacelift, die vooral gevolgen had voor de neus. De 30 centimeter langere achteroverhang ten opzichte van de vijfdeurs resulteert in een laadvolume van 608 liter, waarmee de Ford komt postvatten tussen de ruimste breaks in zijn categorie. Met neergeklapte achterbank ontstaat een volume van 1.653 liter. Binnenin neemt de Clipper het interieur over van de vijfdeurs, met bovenaan op de middenconsole een zwevend aanraakscherm van 8 of zelfs 13,2 duim in de versies met het Sync4-multimediasysteem. Het rijgedrag is volledig vergelijkbaar met dat van de gewone Focus – lees: uitstekend. Dat de adaptieve ophanging niet langer verkrijgbaar is, is dan ook geen enkel probleem. De motoren kennen we allemaal uit de vijfdeurs. Op benzine gaat het om drie varianten van de drukgevoede 1.0 EcoBoost, goed voor 100, 125 en 155 pk, met behalve voor de instapversie mildhybride ondersteuning. Dieselrijders kunnen terecht bij de samen met de PSA-groep ontwikkelde 1.5 van 120 pk. Ook de sportieve ST-uitvoering en zijn 2.3-benzine van 280 pk is van de partij, net als een stoere Active-uitvoering die hoger op haar poten staat, maar voor de rest wel een doodgewone voorwieltrekker blijft. De Focus Clipper is en blijft een vaste waarde in zijn segment. Deze break weet het bijna legendarische rijplezier van de Focus te combineren met een aantrekkelijk laadvolume en een comfort van de bovenste plank. Binnen het uitgebreide motorenpalet blijkt de enthousiaste 1.0 EcoBoost in zijn 125 pk-versie een aangename verrassing.

Vorige Ford-modellen
Ford Focus Clipper 2022
Ford Focus 5d 2022
Ford Focus 5d 2021
Ford Focus Clipper 2021
Ford Focus 5d 2020
Ford Focus Clipper 2020
Ford Focus 5d 2019
Ford Focus Clipper 2019
Ford Focus 5d 2018
Ford Focus 5d 2017
Ford Focus Clipper 2017
Ford Focus 5d 2016
Ford Focus Clipper 2016
Ford Focus 5d 2015
Ford Focus Clipper 2015
Ford Focus 5d 2014
Ford Focus Clipper 2014
Ford Focus 2011
Ford Focus 5d 2011
Ford Focus SW 2011
Ford Focus 2005
Ford Focus 5d 2004
Ford Focus 3d 2004
Ford Focus SW 2004
Ford Focus Coupé 2004

Tests Ford Focus

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget