Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Kia Rio 1.0 T-GDi 100 : Ruimte in stadsformaat

Zo’n 45 procent van de wereldwijde verkoop in het B-segment speelt zich af in Europa. Om in dit segment door te breken moest Kia wel een auto bedenken die voor en door Europeanen ontwikkeld leek.

19.890 €
  • Score redactie 15.26 /20

Overzicht :

Het gaat Kia voor de wind. Vorig jaar sloot het Zuid-Koreaanse merk zijn Europese balans af met een bemoedigende +13 procent, een resultaat dat voor een deel te danken is aan de tweede generatie van de Rio. Wereldwijd is deze stadswagen zelfs een bestseller. Alleen smaakt succes altijd naar meer, zeker wanneer de merkverantwoordelijken de verpletterende dominantie zien van de Renault Clio’s, Ford fiesta’s en VW Polo’s van deze wereld. Volgens de Koreanen zouden die successen te ‘automatisch’ zijn: in het B-segment schenken de klanten nogal makkelijk hun vertrouwen aan namen die ze kennen. De Volkswagen Polo (sinds 1975), Ford Fiesta (sinds 1976) en Renault Clio (sinds 1990) hebben allemaal hun reputatie al lang kunnen opbouwen, wat hen een flinke voorsprong qua naambekendheid heeft opgeleverd.

In Azië weet men echter dat geduld loont. Kia blijft overtuigd van zijn gelijk. Op nauwelijks vijftien jaar en drie generaties tijd is het aantal mensen dat de Rio kent… en koopt, flink gestegen. Voor het vierde hoofdstuk in het verhaal blijven de ingrediënten dan ook bewaard: de in Duitsland ontworpen en door een Fransman getekende, maar nog altijd in Korea gebouwde Rio zet zijn integratie voort met een stijl die misschien minder emotionele snaren raakt, maar makkelijk een brug weet te slaan over culturen heen. Dat moet hem in staat stellen de rust te verstoren in dit segment.

  • Coherent motor-versnellingsbakgeheel
  • Rijkelijke uitrusting
  • Europese stijl
  • Kleine GT, ideaal voor pendelverkeer
  • 7 jaar garantie
  • 1.0 T-GDi enkel als topversie
  • Redelijk hoge prijs
  • Passe-partoutstijl
  • Karig uitgeruste basisversie

In dit artikel : KIA, KIA Rio

NIEUWSBRIEF