Eerste tests
Lancia Delta 1.8 Di T

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.
Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken
Aangezien het segment van de middenklassers veruit het grootste is in Europa, is deze markt van kapitaal belang voor de constructeurs die er aanwezig zijn. Elke autobouwer gebruikt zijn eigen strategie om zijn deel van de koek te veroveren. Met hun ijzersterke merkimago staan Audi en BMW er uitstekend hun mannetje, al beginnen de A3 (en dus ook de Sportback) en de 1-Reeks langzaam op leeftijd te komen.
Bij de Fiat-groep ligt de situatie iets moeilijker. Om zich van de massa te onderscheiden zet de Lancia Delta duidelijk in op comfort en raffinement, maar op dit moment zijn alle ogen onmiskenbaar gericht op de nieuwe Alfa Giulietta. Het leuk ogende jongste model van de Milanese constructeur neemt – eindelijk – de fakkel over van de 147 en pakt vooral uit met dynamische kwaliteiten van de bovenste plank en een passieve veiligheid die toonaangevend is voor het segment. Eigenschappen die evenzeer hedonisten aanspreken die belang hechten aan hun plezier aan het stuur, als huisvaders en -moeders die op zoek zijn naar het beste wat er is op veiligheidsvlak. Maar hoe verhoudt hij zich werkelijk tegenover de Duitse tenoren van het segment?
In dit artikel : Lancia, Lancia Delta , BMW, BMW 1 Reeks , Audi, Audi A3 , Alfa Romeo, Alfa Romeo Giulietta