Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past >>

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past >>

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Audi A3 Sportback 1.6 TDI, Lancia Delta 1.6 MJET, BMW 116d en Alfa Giulietta 1.6 JTDM : Vendetta

Met de Lancia Delta en recenter de Alfa Giulietta versterkt de Fiat-groep zijn aanwezigheid in het door de Duitsers gedomineerde segment van de premium- middenklassers. Moeten de Audi A3 Sportback en de BMW 1-Reeks zich zorgen maken?

Overzicht :

Aangezien het segment van de middenklassers veruit het grootste is in Europa, is deze markt van kapitaal belang voor de constructeurs die er aanwezig zijn. Elke autobouwer gebruikt zijn eigen strategie om zijn deel van de koek te veroveren. Met hun ijzersterke merkimago staan Audi en BMW er uitstekend hun mannetje, al beginnen de A3 (en dus ook de Sportback) en de 1-Reeks langzaam op leeftijd te komen.

Bij de Fiat-groep ligt de situatie iets moeilijker. Om zich van de massa te onderscheiden zet de Lancia Delta duidelijk in op comfort en raffinement, maar op dit moment zijn alle ogen onmiskenbaar gericht op de nieuwe Alfa Giulietta. Het leuk ogende jongste model van de Milanese constructeur neemt – eindelijk – de fakkel over van de 147 en pakt vooral uit met dynamische kwaliteiten van de bovenste plank en een passieve veiligheid die toonaangevend is voor het segment. Eigenschappen die evenzeer hedonisten aanspreken die belang hechten aan hun plezier aan het stuur, als huisvaders en -moeders die op zoek zijn naar het beste wat er is op veiligheidsvlak. Maar hoe verhoudt hij zich werkelijk tegenover de Duitse tenoren van het segment?